شناسهٔ خبر: 173185 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دستیار وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

رفع ناترازی بخش مسکن با بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها

ببینید | نشست تخصصی کنسرسیوم‌ های فناور و دانش‌بنیان صنعتی‌سازی مسکن دستیار وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه مسکن اقتصادی و مسکن حمایتی باید سیاستگذاری‌هایی ایجاد شود تا این ناترازی‌ها حل شود که بهترین روش استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی‌سازی مسکن که امروز ۱۳ مرداد در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش و حضور شرکت‌های دانش بنیان در ساخت و تولید مسکن تقویت می‌شود، گفت: باید با نیازهای نوظهور محصول جدید هم تولید کرد و صنعتی سازی هم ابعاد مختلفی دارد و بدون به‌کارگیری علم و فناوری و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان امکان صنعتی سازی فراهم نمی‌شود. بنابراین در صدد بهره‌مندی از ظرفیت این شرکت‌ها و گسترش آنها در تولید مسکن هستیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اقتصاد نسل اول منابع طبیعی و در نسل دوم کارایی و در اقتصاد نسل سوم دانایی و شرکت‌های دانش‌بنیان محور است، توضیح داد: در این مرحله شرکت‌ها به صورت تک به تک با هم رقابت نمی‌کنند بلکه اجزای یک زنجیره با هم در رقابت هستند، اجزایی مانند تولید، ساخت، لجستیک، طراحی، تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش و... در حال رقابت هستند.

اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ٧٠ درصد DGP کشورهای در حال توسعه از اقتصاد خدمات و شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: سرعت ساخت در تولید نوظهور بسیار بالاست و باید تامین مالی هم سریع باشد و ساخت نمی‌تواند معطل تامین مالی باشد.

اکبری گفت: این تفاهم نامه با اهدافی همچون تامین نیازهای نوظهوری و فناور و به‌کارگیری شیوه‌های جدید صنعتی‌سازی به امضا رسید که فناوری‌ها، شامل فناوری‌های سیاست گذاری و مدیریتی، فناوری ساخت و فناوری‌های تامین مالی است.

وی افزود: در حوزه مسکن اقتصادی و مسکن حمایتی باید سیاست‌گذاری‌های ایجاد شود تا این ناترازی‌ها حل شود که بهترین روش استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است.