شناسهٔ خبر: 173226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

تامین ۶۳۸ هکتار اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از الحاق ۵۶۰ هکتار و تغییر کاربری ۷۸ هکتار اراضی جهت تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در تشریح سایت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های تحت پوشش حوزه راه و شهرسازی استان سمنان گفت: هم اکنون در شهرستان سمنان در سایت ۱۲/۶ هکتاری روزیه، ۲۳ هکتاری و ۵۵ هکتاری نور واحدهای مسکونی در حال ساخت است.

حسینی طباطبایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب واحدهای مسکونی در سایت شهرک کوهسار منطقه روزیه ادامه داد: این شهرک از جمله سایت‌های با پیشرفت فیزیکی بالاست که در این شهرک از ۷۳۱ واحد در حال ساخت، ۴۶۴ واحد مسکونی به شکل خودساز و مابقی آن در قالب پروژه انبوه ساز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های انبوه ساز سایت شهرک کوهسار به بیش از ۵۰ درصد رسیده است اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی برخی از واحدهای خودساز در سایت شهرک کوهسار به بالای ۹۵ درصد رسیده و آماده بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: در سایت ۲۳ هکتاری نور پروژه ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۳۳۶ خانه ویلایی ناایمن جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ (فاز اول) در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: سایت ۵۵ هکتاری نور سومین مکان در مجاورت سایت ۲۳ هکتاری نور است که در آن اجرای پروژه خانه‌های ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان (فاز دوم و سوم) در حال اجراست و ۳۸۴ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شده است.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان تاکید کرد: هم اکنون عملیات آماده سازی سایت ۵۵ هکتاری در حال اجرا بوده و همزمان عملیات ساخت خانه‌های ناایمن مسکن مهر سمنان در دست اجرا قرار دارد و توانسته ایم روند خوبی را نیز شاهد باشیم. علاوه براین ساخت واحدهای دیگر نهضت ملی مسکن به شکل پراکنده در مناطق مختلف جغرافیایی استان مانند منطقه مسکن مهر و شهرک گلستان سمنان در جریان است.

حسینی طباطبایی با اشاره به تامین زمین و الحاق سایت ۲۰۵ هکتاری جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان گفت: هم اکنون سایت ۲۰۵هکتاری در محدوده پل جهاد تا دانشگاه سمنان به محدوده شهر الحاق شده است و به زودی قرارداد واگذاری یک‌هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و مشمولان طرح جوانی جمعیت در مرحله اول تحویل داده می‌شود و این سایت با واحد پذیری بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به محدوده شهر الحاق شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان مهدیشهر پروژه ۱۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز در حال اجراست. همچنین در اراضی ۸ هکتاری این شهرستان، به بیش از ۹۰ متقاضی جهت ساخت مسکن در قالب گروه‌های ۲ نفره و بیش از ۳۰ مشمول طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: هم‌اکنون عملیات آماده‌سازی سایت هشت هکتاری توسط شهرداری مهدی‌شهر درحال انجام است و سه هزار متر زمین جهت احداث زمین چمن مصنوعی از سوی راه و شهرسازی تخصیص داده شده است. علاوه براین در مهدیشهر الحاق ۵۰ هکتار از اراضی شمال غربی این شهرستان جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است و اداره کل در مرحله انتخاب مشاور است.

وی ادامه داد: در شهر شهمیرزاد ۳۵ هکتار از اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر الحاق و عملیات ساخت ۳۸۸ واحد مسکونی در سایت ۳۵ هکتاری آغاز شده است. در اراضی ۳۵ هکتاری، عملیات ساخت ۱۵۶ واحد مسکونی در قالب گروه‌های ۴ نفره (خودساز) و ۲۳۲ واحد مسکونی به کارگزاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به شکل انبوه‌ساز انجام می‌شود.

حسینی طباطبایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند. علاوه بر این در شهمیرزاد ۴۲ واحد دیگر به شکل انبوه ساز در مناطق جغرافیایی دیگر به شکل پراکنده در حال ساخت است.

آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دامغان و گرمسار

حسینی طباطبایی گفت: در شهرستان دامغان، سایت ۴۸ هکتاری با واحد پذیری یک هزار و ۷۴ واحد ویلایی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است. هم اکنون در این سایت عملیات ساخت بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی آغاز شده و عملیات آماده سازی سایت نیز با سرعت در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در شهرستان دامغان سایت ۵۹ هکتاری که در مجاورت سایت ۴۸ هکتاری قرار دارد، به منظور تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و فرایند مطالعات آن صورت گرفته است و هم‌اکنون در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در مرحله تصویب طرح قرار دارد. علاوه بر این، در دامغان پروژه‌های ۸۰ واحدی انجمن خیرین مسکن ساز، ۴۰ واحدی عترت، ۱۲ واحدی شهرک بهارستان و ۲۰۴ واحدی گروه ساخت در حال اجرا است. در امیریه دامغان و در سایت ۱۷ هکتاری ۳۲۵ واحد، در دیباج و در سایت ۱۱.۷ هکتاری ۶۱ واحد و در اراضی ۲.۵ هکتاری کلاته رودبار ۴۵ واحد مسکونی در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان تصریح کرد: در شهرستان گرمسار ۴۸ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت (خودساز) در منطقه لجران در حال ساخت است. در مجموع در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان ۷ هزار و ۱۳۳ واحد مسکونی در حال ساخت می‌باشد و در کل استان سمنان راه و شهرسازی استان سمنان، شرق و شهر جدید ایوانکی مجموعاً ۲۱ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است.