شناسهٔ خبر: 17330 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نریمان در مراسم امضاء قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ گلبهار

تمام شهرهای جدید از طریق ریل به شهرهای مادر متصل می‌شوند/ قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار الگویی برای سایر شهرهای جدید

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه اتصال تمام شهرهای جدید از طریق ریل به شهرهای مادر خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه الگویی برای سایر شهرهای جدید باشد که از حمل و نقل سریع و آسان ریلی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محسن نریمان امروز سه‌شنبه ۶ بهمن‌ماه در مراسم امضای قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ‌ گلبهار گفت: در سیاست‌های کلی شهرهای جدید موضوعی که در اولویت قرار دارد، وصل شدن تمام شهرهای جدید به شهرهای مادر از طریق ریل است.

وی با اشاره به امضای قرارداد ساخت قطار برقی حومه‌ای مشهد ـ گلبهار در استان خراسان رضوی گفت: قرار است شهر جدید گلبهار به‌وسیله ریل به مشهد وصل شود تا مشکلاتی که این شهر در خصوص رفت و آمد ساکنان خود دارد کاهش یابد. به همین دلیل خوشبختانه طی ماه‌های گذشته توفیقات خوبی در باز کردن مسیر ساخت این پروژه حاصل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید در این قرارداد متعهد به تأمین ۱۵ درصد از اعتبار پروژه است گفت: اگر فاینانس این پروژه نهایی شود، مشکلی برای کارهای اجرایی باقی نخواهد ماند.

نریمان با تأکید بر اینکه سایر شهرهای جدید کشور مثل فولادشهر، مجلسی و بهارستان نیز از طریق همین شبکه‌های ریلی به اصفهان وصل خواهد شد، گفت: کار واگذاری قطار حومه‌ای تهران ـ پرند نیز به شهرداری صورت گرفته است تا پرند از طریق ریل به متروی تهران وصل شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره اتصال ریلی سایر شهرهای جدید نیز گفت: شهر جدید هشتگرد در چند ماه آینده از طریق قطار برقی حومه‌ای به تهران وصل می‌شود و کار مطالعاتی اتصال ریلی شهر پردیس نیز در حال انجام است تا وصل شدن شهر جدید پردیس به تهران آغاز شود.

وی اظهار کرد: کار اتصال ریلی شهرهای جدید سهند، صدرا و عالیشهر هم در برنامه است چراکه اولویت همرانی شهرهای جدید مسئله حمل و نقل ریلی است که بتوانیم این شهرها را با یک حمل‌ونقل آسان و سریع به شهر مادر وصل کنیم.

به گفته وی قرارداد امروز برای شهر جدید گلبهار جزو ۴ پروژه اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی بوده که به امضای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی رسیده بود تا عملیات تأمین فاینانس آن به اطلاع سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد.

نریمان افزود: طرفین این قرارداد با حسن نیت وارد کار شدند تا این پروژه را به سرانجام برسانند و امیدواریم این پروژه الگویی برای سایر شهرهای جدید باشد که از حمل و نقل سریع و آسان ریلی بهره ببرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ رقم کل ساخت این پروژه ۲۹۹ میلیون یورو بوده و بانک عامل صنعت و معدن فرآیند فاینانس این پروژه را نهایی خواهد کرد. این پروژه با مشارکت شرکت نورینکوی چین و سپاسد ایران اجرایی می‌شود تا در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد./

نظر شما