شناسهٔ خبر: 164776 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن :

بانک تجارت پرداخت تسهیلات ساخت خوابگاه‌های متاهلی را تسریع بدهد

خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن با تاکید بر اینکه طبق ابلاغ بانک مرکزی، بانک تجارت متعهد به پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه های متاهلی علاوه بر پروژه‌های ۹۹ ساله و خودمالک است، گفت: بانک تجارت متعهد به پرداخت ۱۶۱ همت به بخش مسکن است.

سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، بانک تجارت متعهد به پرداخت ۱۶۱ همت به بخش مسکن و همچنین پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال گذشته برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی در داخل محدوده دانشگاه‌ها و ساخت واحدهای مسکونی برای اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که اجرای این تفاهم‌نامه هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن ادامه داد: در تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شده است تا بانک تجارت به عنوان بانک پرداخت کننده تسهیلات خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان و واحدهای مسکونی اساتید و اعضای هیات علمی در اجرای این تفاهم‌نامه ایفای نقش کند.

بانک تجارت متعهد به پرداخت ۱۶۱ همت به بخش مسکن است

خادمیان توضیح داد: بر اساس سهمیه‌ای که بانک مرکزی برای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ابلاغ کرد، بانک تجارت ماموریت یافت تا ۱۶۱ همت برای مدت سه سال به بخش مسکن تخصیص بدهد. تاکنون این بانک نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت مدنی به میزان ۲۳.۵ همت اقدام کرده و از این میزان ۷.۵ همت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و جلساتی که با بانک مرکزی بین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام رییس کل بانک مرکزی انجام شد تصمیمات خوبی برای انجام تعهد بانک تجارت برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است.

تکمیل خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه رازی کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیازمند پرداخت تسهیلات بانک تجارت است

خادمیان گفت: دانشگاه‌ها کار احداث واحدهای مسکونی و خوابگاه‌های متاهلی را آغاز و برخی از دانشگاه‌ها احداث اسکلت و حتی سقف اول را تمام کرده‌اند و به شکل نمونه نیز دانشگاه رازی کرمانشاه و دانشگاه سیستان و بلوچستان اینکار را شروع کرده‌اند که در بخش تسهیلات به مشکلاتی برخورده‌اند. این در حالی است که در جلسات متعددی که با بانک تجارت انجام شد آن بانک بر پرداخت تسهیلات تعهد داده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تا بانک تجارت در گام نخست موضوع پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دو دانشگاه رازی کرمانشاه و سیستان و بلوچستان و در گام دوم موضوع پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه های متاهلی را برای سایر دانشگاه‌ها حل کند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن گفت: با توجه به نامگذاری سال؛ جهش تولید با مشارکت مردم، انتظار داریم تا بانک تجارت به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن التزام بیشتری داشته باشد.