به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور گرمی گفت: بر اساس ارزیابیهای کشوری ۷۷۱ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور احصا شده که ۱۳ نقطه آن در استان اردبیل است که عمدتاً در محور اصلاندوز، پارسآباد و یک نقطه نیز در خلخال شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه در محور اردبیل – گرمی نقطه پر حادثه وجود ندارد ولی برخی شیبهای تندی وجود دارد که باید نسبت به اصلاح و ترمیم آن اقدامات مؤثر انجام شود.
معاون راهداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در این محور و در مسیر اردبیل به سمت سه راهی صحرا به طول ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت با ۳۳ میلیارد تومان انجام شده اظهار کرد: در شهرستان گرمی نیز برای راههای اصلی ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در مرحله اجرا است که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
هاشمی افزود: سه کیلومتر از این عملیات روکش انجام شده و روکش هفت کیلومتر دیگر در حال انجام است.
وی ساخت راه را وظیفه راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: در بحث نگهداری و شناسایی نقاط پر حادثه راهداری مسئولیت اصلی را بر عهده دارد و ما به سرعت در نقاط پر حادثه برنامههای اصلاحی را در نظر گرفتیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در این محور عمده دلیل تصادفات را بیاحتیاطی رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و خاطر نشان شد: ما مسیر پر حادثه و پر خطری را نداریم.
هاشمی با انتقاد از نامگذاری این محور به نام جاده مرگ اضافه کرد: به هیچ وجه در تصادفات رخ داده در این مسیر جاده و یا عوامل دستساز انسانی مقصر نبوده بلکه عامل اصلی بیاحتیاطی راننده اعلام شده است.
گفتنی است در روزهای اخیر و به دنبال وقوع تصادفات متعدد در محور اردبیل – گرمی مردم این منطقه خواستار تکمیل چهار خطه این محور و اتصال گرمی به بیلهسوار از طریق راه ارتباطی بزرگراهی شدند که پروژههای عمرانی و اجرایی در این زمینه ماهها است متوقف شده و نماینده مردم گرمی در مجلس قول داده نسبت به فعال شدن پیمانکار جدید برای تکمیل ۱۵ کیلومتر مسیر گرمی و ادامه چهار خطه گرمی به سمت بیلهسوار پیگیریها و اقدامات قانونی را از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام دهد.