شناسهٔ خبر: 173528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان

ناوگان باری سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در ۴ماهه سال ۱۴۰۳ به میزان یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۷۱ تن کالا با ۹۲ هزار و ۹۸۳ سفر باری از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳ درصدی را در تعداد سفر نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)تیمور باقری اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۷۱ تن کالای حمل شده طی این مدت یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۲۸۷ تن درون استانی و ۲۷۰ هزار و ۴۸۴ تن به مقصد برون استانی حمل شده است. 

وی افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده در این مدت را فرآورده‌های نفتی، سیمان و آرد به‌ خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر ۳ پایانه بار،۷۹ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از،۱۰ هزار راننده باری و بالغ بر ۹ هزار ناوگان باری در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال فعالیت هستند.

باقری در پایان یادآور شد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل به صورت مرتب انجام می شود و شهروندان می‌ توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی و طرح در کمیسیون تخلفات به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.