شناسهٔ خبر: 17361 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

احمدی‌نوری:

حضور چینی‌ها در آزادراه تهران ـ شمال تمدید نمی‌شود/ کار را به پیمانکاران ایرانی می‌سپاریم

حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه پیمانکار چینی با تمام شدن فاینانس ۷۰ میلیون دلاری از آزادراه تهران ـ شمال می‌روند، گفت: پس از ساخت پل قطعه یک این آزادراه، قرارداد پیمانکار چینی تمدید نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا حسن احمدی نوری درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران ـ شمال، گفت: عمده نواقص قطعه چهار این آزادراه رفع شده و محدوده‌هایی که احتمال ریزش داشت را کنترل و تمام گالری‌ها را نیز اجرا کرده‌ایم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال از کن تا شهرستانک است که با ساخت این قطعه، ۶۰ کیلومتر از مسیر کوتاه می‌شود، اظهار کرد: ۵۰ درصد قطعه یک را تونل تشکیل می‌دهد؛ این قطعه به پنج بخش تقسیم و هر کدام از این قطعات به یک پیمانکار ایرانی واگذار شد.

احمدی نوری با اشاره به پایان قرارداد با پیمانکاران چینی گفت: قطعه یک توسط ۵ پیمانکار ایرانی در دست ساخت است و پس از ساخت پل این قطعه توسط چینی‌ها،  قرارداد با این پیمانکار تمدید نخواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربا اشاره به همکاری مناسب بنیاد مستضعفان در ساخت قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال، گفت: پس از اتمام فاینانس ۷۰ میلیون دلاری چین، کار را به پیمانکاران داخلی می‌سپاریم و آزادراه تهران ـ شمال توسط مهندسان ایرانی‌ها ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به علمیات اجرایی قطعه دوم این آزادراه، ادامه داد: در قطعه دو آزادراه تهران ـ شمال هم بزرگترین تونل به طول ۶ کیلومتر طراحی شده و در تونل البرز در این منطقه دو شرکت داخلی جنرال مکانیک و تالون مشغول به کار هستند. 

احمدی نوری تأکید کرد: طبق آخرین مطالعات دریافتیم که نمی‌توان ادامه قطعه دو این آزادراه را به جاده فعلی چالوس متصل کرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه در شرایط جدید لغو تحریم‌ها و باز شدن بازارهای جهانی به روی ایران آموزش فنون مذاکره بسیار ضروری است، ادامه داد: برای ارتباط با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی باید نوسانات ارز کنترل شود و نظام بانکی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط جدید نیاز به ورود شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی داریم، گفت: اساس کار سرمایه‌گذاران خارجی، بیمه سرمایه خود در پروژه‌های مختلف است و از این رو بیمه‌های معتبر دنیا باید ما را بشناسند و باید بستر حضور شرکت‌های بیمه‌کننده در ایران فراهم آید./

نظر شما