شناسهٔ خبر: 173735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه کنارگذر پدافندی کنجانچم زیر بار ترافیک رفت

پل کنجانچم پروژه عظیم کنارگذر پدافندی کنجانچم در محور ایلام مهران، با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام) پروژه عظیم کنارگذر پدافندی کنجانچم در محور ایلام مهران، با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در حاشیه آیین بهره برداری از پل کنجانچم، اظهار کرد: این پروژه در محور ایلام- مهران به طول یک کیلومتر( شامل عملیات خاکی و احداث پل) به منظور تردد ایمن، تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای و نگهداری بهینه از پل‌های بزرگ در برابر بارهای نامتعارف و ترافیکی احداث شده است‌. 

سیدزاهدین چشمه خاور افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری طی ۲ ماه انجام شد و با توجه به حجم بالای تردد در این محور، تردد راحت‌تر و روان‌تر شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال جاری با هدف ادامه اصلاح نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد زوار اربعین‌حسینی آغاز شده است، عنوان کرد: احداث این پروژه علاوه بر حذف گره‌های ترافیکی در زمان برگزاری اربعین‌حسینی، به کاهش حوادث جاده‌ای و محافظت از پل بزرگ کنجانچم نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: با اتمام موفقیت‌آمیز عملیات خاکبرداری، احداث بیش از ۱۵۰ عدد پل باکسی، بتن‌ریزی عرشه باکس‌ها، احداث دستک‌ها و بهسازی مسیر، این پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به طور مستقیم به تسهیل تردد زوار اربعین حسینی کمک خواهد کرد،ادامه داد: علاوه بر کاهش ترافیک و افزایش ایمنی، کنارگذر کنجانچم به محافظت از پل بزرگ کنجانچم در برابر بارهای سنگین کمک خواهد کرد و به برای تردد در شرایط اضطراری طراحی شده است.