شناسهٔ خبر: 173813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی تکمیل باند دوم بلوک - فاریاب به طول ۵ کیلومتر آغاز شد

جنوب کرمان فاریاب معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل باند دوم بلوک- فاریاب به طول ۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان) علی علیدادی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از محور جیرفت – فاریاب عنوان کرد: یکی از محور های مواصلاتی مهم در جنوب کرمان محور جیرفت - فاریاب به طول۱۰۵ کیلومتر که به دلیل حجم ترافیک زیاد نیاز است به این مسیر پر رفت و آمد توجه ویژه ای بشود. اداره کل راه و شهرسازی در برنامه خود این محور را به صورت ویژه در نظر گرفته که عملیات اجرایی تکمیل باند دوم بلوک – فاریاب به طول ۵ کیلومتر در همین محور آغازشده است.

وی در تشریح پروژه در حال انجام بلوک – فاریاب اظهار کرد: این پروژه در سنوات گذشته به صورت ناقص انجام شده بود و با رایزنی که انجام شد و با تامین اعتباری که برای این پروژه گذاشته شد این ۵ کیلومتر در دستورکار قرار گرفت.

علیدادی ادامه داد: مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار ۵۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 

وی ضمن تشکر از فرمانداران شهرستانهای جیرفت و فاریاب بیان کرد: در اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه همکاری  فرمانداران محترم دو شهرستان جیرفت و فاریاب بسیار موثر بود و با اجرای این پروژه مردم منطقه با آسودگی خاطر می‌توانند رفت و آمد کنند و انشاالله شاهد حادثه های ناگوار در این منطقه نباشیم.

معاون مهندسی و ساخت راههای اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ادامه داد: این محور یکی از پرترافیک ترین راه‌های جنوب کرمان به شمار می آید که در طول مسیر آن روستاها و نقاط جمعیتی متعدد قرار گرفته و از شهرهای بلوک و فاریاب عبور کرده و به بخشی از رودخانه شهرستان رودان در حوزه استحفاظی استان هرمزگان خواهد رسید.

علیدادی با برشمردن اهمیت این پروژه در افزایش سرمایه گذاری عنوان کرد: این منطقه یکی از قطب‌های کشاورزی استان کرمان محسوب می شود و با توجه به وجود معادن متعدد به ویژه کرومیت و طلا مستعد سرمایه گذاری دراز مدت است و تکمیل این بزرگراه  می تواند در رشد اقتصاد و گردشگری منطقه موثر باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اتمام این پروژه ۵کیلومتری تا پایان سال جاری گفت: اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حوزه راهسازی ۲۰ پروژه در حال انجام دارد که اخبار آن را در روزهای آینده به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.