شناسهٔ خبر: 173902 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

بانوان نقش توسعه‌ای و پیشران در کشور دارند

کیانپور سیدجوادی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای بانوان قائل است و در زمینه مدیریتی زنان کشورمان نقش توسعه‌‎ای و پیشران در آینده کشور دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سیزدهمین نشست هم‌اندیشی، سیاستگذاری و راهبردی مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی که به میزبانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد، گفت: زنان نقش انکارناپذیری در عرصه مدیریت کشور دارند و استفاده از بانوان در عرصه‌های مدیریتی و راهبری فعالیت‌ها، همواره در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد تاکید بوده است و بانوان متخصص با توانمندی که در این شرکت نشان دادند نقش‌آفرینی برجسته‌ای در توسعه شرکت و اجرای وظایف محوله ایفا کرده‌اند.

کیانپور ادامه داد: در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هر کجا که به بانوان اعتماد شده است، شاهد نقش‌آفرینی سازنده بانوان در عرصه‌های مختلف بودیم و بانوان با مجاهدت در اعتلای شرکت و رسیدن به برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور اشاره کرده و گفت: کمتر پروژه مهمی در کشور وجود دارد که این شرکت طی ۷۰ سال اخیر در آن نقش‌آفرینی نداشته باشد و در این شرکت بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی از اداری تا فنی و تخصصی مشغول به ارائه خدمت به جامعه هدف در کشور هستند و در بخش‌های مختلف حساس به کار گرفته شده‌اند که با ارائه خدمات مطلوب مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در بخش فنی و مهندسی کشور به اعتبار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزوده‌اند.

کیانپور ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۰ بانوی متخصص به عنوان مدیرکل، مدیر میانی و پایه در بخش‌های اداری و فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ستاد و ادارات استانی تابعه مشغول به انجام فعالیت‌های حساس هستند که بالاخص در بخش‌های آزمایشگاه‌های شیمی، سنگ شناسی، بتن، آموزش، مالی و منابع انسانی مشغول به فعالیت هستند و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با تاکید بر استفاده از نقش مدیریتی بانوان خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از موفقیت چند ساله شرکت مرهون توان و دانش مدیریتی بانوان در ستاد و مراکز استان‌ها است.

کیانپور با اشاره به تکالیف محوله در زمینه‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: همه مدیران در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تلاش دارند به عنوان یک وظیفه قانونی به همه تکالیفی که قانون برای تحکیم خانواده، بانوان، جوانی جمعیت و مادران اعلام کرده پایبند باشند و به حمایت‌های خود از بانوان شرکت ادامه دهند و قانون را اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه نقش شورای سیاست‌گذاری و راهبردی مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در پیگیری و تحقق اجرای قوانین این حوزه را بسیار حیاتی و پررنگ دانست و گفت: مشاوران امور بانوان در سازمان‌ها و شرکت‌ها نباید اجازه بدهند این قوانین مغفول بماند و با حمایت‌ها و مشاوره‌هایی که می‌دهند نقش ویژه‌ای در اجرای فرایند تحقق این قوانین مفید را داشته باشند.

کیانپور ادامه داد: نقش مشاوران امور بانوان در ارتقای جایگاه بانوان در شرکت‌ها و راهبرد سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی و اجرای مصوبات حوزه بانوان اهمیت زیادی دارد.

بانوان نقش توسعه‌ای و پیشران در کشور دارند

همچنین در این نشست، سیده انسیه سیدجوادی، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر راه و شهرسازی با تقدیر و تشکر از میزبانی جلسه و رهنمودهای مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ضمن تبریک به مدال‌آوری بانوان در صحنه المپیک گفت: در شرکتی حضور داریم که مدیرعامل آن معتقد به نقش مؤثر و جایگاه مثبت بانوان در اجرای درست امور کشور است و نظرات خوبی در مورد نقش‌آفرینی بانوان در توسعه کشور دارد که این مهم بسیار مطلوب است که منزلت و کرامت انسانی چه کارمندان بانو و آقا در این محیط به خوبی حفظ می‌شود و عدالت در آن جاری و ساری است.

سیدجوادی اضافه کرد: با آماری که در خصوص نقش‌آفرینی بانوان در این شرکت ارائه شد، متوجه شدیم جناب آقای کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنایت ویژه‌ای به مباحث و ارج نهادن به بانوان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های مدیریتی و اجرایی بانوان متخصص در اداره کشور دارند.

وی ادامه داد: نخبه‌پروری و جانشین‌پروری امری مهم و پسندیده است که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال اجرا است و یکی از مباحثی که در کشور شاید کمتر به آن توجه شده است، نگهداشت نخبگان است که در این زمینه هم باید تلاش کنیم.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی افزود: بانوان پیشران اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند و مشاوران امور بانوان در این سازمان‌ها وظیفه دارند مطالبات به حق بانوان را با ترسیم نقشه راه اجرایی کنند.