به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه جادهای در هفتهای که گذشت به شرح زیر است:
عبدالهاشم حسننیا معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای |
سامانه بارشی به شرق و شمال شرق در حال حرکت است و به رانندگانی که در این محورهای قصد رانندگی دارند٬ توصیه میشود از زنجیر چرخ استفاده کنند. |
امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حملونقل وزیر راه و شهرسازی |
قرارداد با شرکت ترک در زمینه احداث طرف ترک در آزادراه تبریز-مرند-بازرگان نهایی شد. |
برای اجرای و بهرهبرداری آزادراه تبریز-مرند -بازرگان ۲۳ سال زمان در نظر گرفته شده است که ۶ ماه کار مطالعاتی٬ ۴.۵ سال فاز عملیاتی و ۱۸ سال زمان بهرهبرداری پروژه خواهد بود. |
|
حجم سرمایهگذاری شرکت ترک در پروژه آزادراه تبریز-مرند –بازرگان به طول ۲۵۳ كيلومتر با استهلاک و هزینههای تبعی حدود ۱.۲ میلیارد دلار است اما با سودش ۱.۸ میلیارد دلار برآورد میشود. |
|
جبران کمبود ناوگان ریلی، جادهای و هوایی اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در دوران جدید بینالمللی است. |
|
سیاست مهم و اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در فضای جدید بینالمللی استفاده از ظرفیتهای خالی شبکه حمل و نقل است که در این زمینه تامین ناوگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. |
|
علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت توسعه |
مهمترین افتتاح پروژه در دهه فجر ۲۸ کیلومتر باقیمانده باند جنوبی از کیلومتر ۹۵ تا ۱۲۳ آزادراه ساوه-همدان است که علاوه بر این ۳۸۱ کیلومتر دیگر نیز پروژههای راهسازی به بهرهبرداری میرسد. |
جواد هدایتی مدیرکل آمار٬ ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای
|
علت اینکه در سال ۹۰ شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات در جادههای کشور بودیم افزایش نرخ جریمههای رانندگی بود. |
نرخ جریمه رانندگی ارتباطی با هزینههای سبد خانوار ندارد و جریمههای رانندگی جزء سبد خانوار محسوب نمیشود و مباحث طرح شده در این زمینه محلی از اعراب ندارد. |
|
از ۴۱ مورد جریمههای مشمول تغییر نرخ قیمت فقط ۱۱ مورد تعدیل ۱۰۰ درصدی داشت و ۳۰ مورد مابقی تغییر ۵۰ درصدی را تجربه کرد |
|
سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی |
حدود ۲.۵ میلیون تن قیر در سال به کشورهای منطقه و آسیای میانه همچون چین و هند صادر میشود. |
از نظر تولید آسفالت نیز رشد خوبی داریم و شرکتهای راهسازی ایرانی پروژههای زیادی را در کشورهای آسیای میانه و قفقاز٬ جنوب خلیج فارس٬ عراق و اقلیم کردستان مشغول اجرا هستند. |
|
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی |
پروژه آزادراه تهران- شمال در حال حاضر کاملا فعال است و بر اساس پیشبینیها و وعدههایی که دادهایم در اوایل سال ۹۶ قطعه اول آن به بهرهبرداری میرسد. |
همین که ما شروع به مذاکره با دنیا کردهایم موفق شدیم قراردادهای قطعه اول را تجدیدنظر کنیم و در حال حاضر نیز در قطعه اول که شامل تهران تا شهرستانک میشود تمامی کارگاهها فعال هستند. |
|
الان ۵۰ درصد از پروژه انجام شده است. عمده کار این پروژه تونلها هستند که تمامی این تونلها اجرا شده و بعد از آن لاینینگ(بتنریزی) تونلها با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است. |
|
قطعه اول آزادراه تهران- شمال از تهران تا شهرستانک اوایل سال ۹۶ به بهره برداری میرسد و بقیه قطعات نیز از افزایش ظرفیت جاده قدیم استفاده میکنند. |
|
حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور |
حضور چینیها در آزادراه تهران ـ شمال تمدید نمیشود. |
نظر شما