شناسهٔ خبر: 17404 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

افتتاح ۴۰۹ کیلومتر پروژه‌های راه‌سازی در دهه فجر/ نهایی شدن قرارداد آزادراه تبریز-مرند-بازرگان با سرمایه‌گذار خارجی/ بهره‌برداری از قطعه اول آزادراه تهران- شمال اوایل سال ۹۶

جاده کوهستانی افتتاح ۴۰۹ کیلومتر پروژه‌های راه‌سازی در دهه فجر، نهایی شدن قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی آزادراه تبریز-مرند-بازرگان٬ توسعه ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی اولویت نخست در فضای جدید بین‌المللی از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

سامانه بارشی به شرق و شمال شرق در حال حرکت است و به رانندگانی که در این محورهای قصد رانندگی دارند٬ توصیه می‌شود از زنجیر چرخ استفاده کنند.

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی

قرارداد با شرکت ترک در زمینه احداث طرف ترک در آزادراه تبریز-مرند-بازرگان نهایی شد.

برای اجرای و بهره‌برداری آزادراه تبریز-مرند -بازرگان ۲۳ سال زمان در نظر گرفته شده است که ۶ ماه کار مطالعاتی٬ ۴.۵ سال فاز عملیاتی و ۱۸ سال زمان بهره‌برداری پروژه خواهد بود.

حجم سرمایه‌گذاری شرکت ترک در پروژه آزادراه تبریز-مرند –بازرگان به طول ۲۵۳ كيلومتر با استهلاک و هزینه‌های تبعی حدود ۱.۲ میلیارد دلار است اما با سودش ۱.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

جبران کمبود ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در دوران جدید بین‌المللی است.

سیاست مهم و اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در فضای جدید بین‌المللی استفاده از ظرفیت‌های خالی شبکه حمل و نقل است که در این زمینه تامین ناوگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت توسعه

مهمترین افتتاح پروژه در دهه فجر ۲۸ کیلومتر باقیمانده باند جنوبی از کیلومتر ۹۵ تا ۱۲۳ آزادراه ساوه-همدان است که علاوه بر این ۳۸۱ کیلومتر دیگر نیز پروژه‌های راه‌سازی به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد هدایتی مدیرکل آمار٬ ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

 

علت اینکه در سال ۹۰ شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات در جاده‌های کشور بودیم افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی بود.

نرخ جریمه رانندگی ارتباطی با هزینه‌های سبد خانوار ندارد و جریمه‌های رانندگی جزء سبد خانوار محسوب نمی‌شود و مباحث طرح شده در این زمینه محلی از اعراب ندارد.

از ۴۱ مورد جریمه‌های مشمول تغییر نرخ قیمت فقط ۱۱ مورد تعدیل ۱۰۰ درصدی داشت و ۳۰ مورد مابقی تغییر ۵۰ درصدی را تجربه کرد

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی

حدود ۲.۵ میلیون تن قیر در سال به کشورهای منطقه و آسیای میانه همچون چین و هند صادر می‌شود.

از نظر تولید آسفالت نیز رشد خوبی داریم و شرکت‌های راه‌سازی ایرانی پروژه‌های زیادی را در کشورهای آسیای میانه و قفقاز٬ جنوب خلیج فارس٬ عراق و اقلیم کردستان مشغول اجرا هستند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

پروژه آزادراه تهران- شمال در حال حاضر کاملا فعال است و بر اساس پیش‌بینی‌ها و وعده‌هایی که داده‌ایم در اوایل سال ۹۶ قطعه اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

همین که ما شروع به مذاکره با دنیا کرده‌ایم موفق شدیم قراردادهای قطعه اول را تجدیدنظر کنیم و در حال حاضر نیز در قطعه اول که شامل تهران تا شهرستانک می‌شود تمامی کارگاه‌ها فعال هستند.

الان ۵۰ درصد از پروژه انجام شده است. عمده کار این پروژه تونل‌ها هستند که تمامی این تونل‌ها اجرا شده و بعد از آن لاینینگ(بتن‌ریزی) تونل‌ها با سرعت بسیار زیاد در حال انجام است.

قطعه اول آزادراه تهران- شمال از تهران تا شهرستانک اوایل سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد و بقیه قطعات نیز از افزایش ظرفیت جاده قدیم استفاده می‌کنند.

حسن احمدی نوری معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

حضور چینی‌ها در آزادراه تهران ـ شمال تمدید نمی‌شود.

 

نظر شما