شناسهٔ خبر: 174076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت افزون بر ۶ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین حسینی در همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از ثبت افزون بر ۶ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین تا کنون در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی (۱۶ مرداد تا ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳) افزون بر ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان همدان به ثبت رسیده است و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تردد به ثبت رسیده بود.

آهکی تصریح کرد: امسال رشد ۳.۶ درصدی ترددها را نسبت به مدت مشابه سال قبل در محورهای استان همدان شاهد هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان طرح اربعین حسینی امسال افزون بر ۲۳ میلیون تردد در سطح راه‌های همدان به ثبت برسد.

وی ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم برای سهولت در تردد زوار اربعین حسینی در محورهای استان انجام شده است و در همین راستا بیش از ۶۰ تیم واکنش سریع راهداری به همراه تیم هایی از پلیس راه به‌صورت ۲۴ ساعت مشغول پایش و کنترل ترافیک عبوری محورهای استان همدان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: افزون بر ۱۶۰۰ کیلومتر خط کشی،۱۵۵ کیلومتر روکش آسفالت، رفع و آشکار سازی۴۳ نقطه حادثه خیز و دارای تصادف،۶۵۰۰ کیلومتر شانه سازی، ساخت و پاک‌سازی بیش از ۱۰۰ مورد پارکینگ حاشیه راه، نصب ۵۰۰۰ عدد تابلو علائم از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای استان همدان اجرا و انجام شده است.