شناسهٔ خبر: 174093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به‌کار مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در پایانه مسافربری امام رضا(ع)

مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه امام رضا(ع) معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: به منظور پایش و رصد بهتر عبور مرور و مدیریت ناوگان مسافربری جهت جابه‌جایی زائـران بارگاه منور رضوی به‌ویژه در ایام پایانی ماه صفر مرکز پایش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، کاظم قلاسی معاون فنی و راههای روستایی استان اظهار هدف از راه اندازی مرکز پایش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای را بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جهت رصد و پایش لحظه‌ای ناوگان و مدیریت بهنگام عرضه و تقاضا عنوان کرد.

وی افزود: در این مرکز به کمک سامانه‌های پلاک خوانی و داپ عرضه و تقاضای ناوگان مسافربری مدیریت شده و همچنین از طریق سامانه‌های نظارت تصویری، ترددشماری و مدیریت ناوگان راهداری گلوگاه‌های ترافیک شناسایی شده تا در جهت تسهیل تردد زائران در کلیه مسیرهای منتهی به مشهد مقدس اقدامات به‌موقع انجام شود.

معاون فنی و راههای روستایی گفت: در حال حاضر در راه‌های خراسان رضوی ۵۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۳۷ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۱۳۶ تردد شمار القایی و ۱۲ تابلو پیام متغیر (V.M.S) در سطح راه‌های استان فعّال است.

قلاسی هدف از راه اندازی این مرکز را بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جهت رصد و پایش لحظه‌ای ناوگان و مدیریت بهنگام عرضه و تقاضا اعلام کرد.

وی افزود: در این مرکز به کمک سامانه‌های پلاک خوانی و داپ عرضه و تقاضای ناوگان مسافربری مدیریت شده و همچنین از طریق سامانه‌های نظارت تصویری، ترددشماری و مدیریت ناوگان راهداری گلوگاه‌های ترافیک شناسایی تا در جهت تسهیل تردد زائران در کلیه مسیرهای منتهی به مشهد مقدس اقدامات به موقع انجام شود.