شناسهٔ خبر: 17412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست بررسی مشکلات راه و شهرسازی شهرستان میانه در آذربایجانشرقی

نشست رئیس اداره راه و شهرسازی میانه گفت: نشست بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان استان آذربایجانشرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی, مجید خاکسار افزود: جلسه بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی در محل دفتر فرماندار با حضور توحید اخلاقی, مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیریت‌های ساخت و توسعه راه‌ها, راهداری, فنی و اجرائی و مسکن و ساختمان و روسای ادارات روابط عمومی و راه و شهرسازی میانه برگزار شد.

وی افزود: مشکلات مربوط به این حوزه توسط فرماندار و سایر مسئولین شهرستان ارائه شد که توضیحاتی نیز توسط اینجانب ارائه شد.

بنابراین گزارش مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش دهه فجر گفت: شهرستان میانه دارای جایگاه خاصی در بین شهرستان‌های استان بخاطر اینکه ورودی استان می‌باشد داراست.

اخلاقی گفت: توسعه و پیشرفت این شهرستان بنفع استان بوده و هدف این اداره کل نیز ارتقاء جاده‌های این شهرستان است.

وی ادامه داد: برغم مشکلات اعتباری در سطح کشور و سایر وزارتخانه‌ها, این اداره کل توانسته با رایزنی‌های انجام گرفته بیشترین جذب اعتبار را داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: ۱۲۸ روستای شهرستان بعلت موقعیت خاص جغرافیائی, کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها فاقد جاده مناسب است که تلاش برای ارتقاء این محورها با همکاری مسئولین شهرستانی بویژه فرماندار ادامه دارد.

اخلاقی اشاره‌ای نیز به بحث نگهداری راه‌ها نمود و گفت: اعتبارات نگهداری بر اساس راه همسنگ داده می‌شود که برای نگهداری استاندارد راه‌های استان نیاز به بیش از ۲۷۰۰ میلیارد ریال بوده و با توجه به منابع اعتباری کشور تخصیص چنین مبالغی در حال حاضر غیرممکن است.

وی گفت: رایزنی‌هایی برای افزایش اعتبارات حوزه راه و شهرسازی استان در سال ۹۵ انجام گرفته که امیدواریم فرمانداران نیز به این مقوله کمک نمایند.

در پایان این جلسه مدیریت‌های اداره کل و رئیس اداره راه و شهرسازی میانه نیز گزارشی از حوزه مربوطه ارائه دادند.

نظر شما