شناسهٔ خبر: 174120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتوبوس های افغانستان زائران اربعین این کشور را تا مرز چزابه جابه‌جا می‌کنند

انتقال زائران افغانستانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته اتوبوس های افغانستانی زائران اربعین این کشور را به صورت مستقیم از مرز دوغارون تایباد تا مرز چزابه در استان خوزستان منتقل می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت گفت: در حوزه جابه جایی زائران افغانستانی با مقامات طرف افغانستان گفت و گوهایی انجام شده و تا جایی که این امکان فراهم شود از ناوگان حمل و نقل این کشور از مرز دوغارون تا چذابه استفاده خواهیم کرد.

وی بیان داشت: مقرر شده است حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور افغانستان کار جابه‌جایی زائران این کشور را بین دو مرز دوغارون تا چزابه انجام دهند و پذیرش و انتقال زائران افغانستانی صرفا از طریق ناوگان اتوبوسی این کشور که به صورت موقت در مدت اربعین ورود می شوند، صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل تردد ناوگان مذکور و اولیه خدمات شایسته به زائران غیر مقیم افغانستانی براساس مجوز ستاد مرکزی اربعین  ناوگان  افغانستانی از برخی هزینه های تردد در قلمرو کشور ایران از جمله عوارض متقابل و مابه التفاوت سوخت معاف شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: به ناوگان اتوبوسی افغانستان در بدو ورود به کشور برای ارایه سوخت در طول مسیر کارت هوشمند سوخت ویژه ناوگان خارجی تحویل می شود تا مشکلی برای تأمین سوخت نداشته باشند.