شناسهٔ خبر: 174126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز؛

۲۱ پروژه راهسازی استان اصفهان در دست احداث و بهسازی است

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۱ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، در دست احداث و بهسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است، اظهار کرد: استان اصفهان با ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر از اهمیت بسیار بالایی در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری برخوردار است.  

وی در خصوص وضعیت راه‌های استان اصفهان با بیان اینکه مجموع راههای استان ۱۲ هزار و ۳۴۶ کیلومتر است، افزود: در حال حاضر طول آزادراه‌های موجود ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ها ۲ هزار و ۲۶۷ کیلومتر، راههای اصلی موجود ۲ هزار و ۶۸۳ کیلومتر، راههای فرعی یک‌هزار و ۱۸۵ کیلومتر و راه‌های روستایی آسفالته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۱۶ دستگاه پل های با دهانه ۶ متر به بالا، بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه پل با دهانه زیر ۶ متر و ۲ دستگاه تونل وجود دارد.  

وی با بیان اینکه این اداره کل با بهره‌گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت پروژه‌های راه‌سازی و ایمن سازی را با سرعت و کیفیت مناسب در دست اقدام قرار داده است، گفت: هم اینک ۲۱ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف ارتقاء سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، در دست احداث و بهسازی است.  

قاری قرآن افزود: بر این اساس در شهرستان آران و بیدگل پروژه اجرای عملیات عمرانی احداث باند دوم محمدآباد- ابوزیدآباد- کاشان به طول ۸ کیلومتر با ۱۶ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه، پروژه تقاطع غیرهمسطح فولاد با کنارگذر آران و بیدگل به طول ۴ کیلومتر و ۳ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه، پروژه احداث باند دوم فخره کاشان (ابوزیدآباد- کاشان) به طول ۷ کیلومتر با ۱۳ ابنیه فنی کوچکتر از ۸ متر دهانه و پروژه احداث کنارگذر کاشان و آران و بیدگل به طول ۴ کیلومتر با ۸ ابنیه فنی که نیمی از آن کوچکتر از ۸ متر دهانه و نیمی دیگر بزرگتر و مساوی ۸ متر است، در حال احداث قرار دارد.  

وی افزود: در شهرستان مبارکه پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن به طول ۲۸.۵ کیلومتر و ۵۴ ابنیه فنی و پروژه عملیات اجرای روسازی بتن غلطکی باند دوم مبارکه- مجلسی- بروجن و اجرای پنج دستگاه دوربرگردان و ۲ دستگاه پارکینگ در دست اجرا است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از دیگر پروژه ها می توان به بهسازی جاده ورزنه کوه سیاه، تقاطع غیرهمسطح ورودی بویین میاندشت، باند دوم تیران سامان، پروژه راهسازی و ابنیه و روکش آسفالت محور ورزنه- اژیه و تکمیل میدان کفران و باند دوم محور رامشه حسن آباد، پروژه باقیمانده تکمیل تقاطع غیرهمسطح شهرک الکترونیک خمینی شهر، تکمیل باند دوم کمربندی کمشچه و تکمیل کنارگذر خوانسار و کمربندی وانشان اشاره کرد.  

وی عنوان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح علویجه به همراه راههای دسترسی به پل، تکمیل عملیات عمرانی تقاطع محور خوانسارک با کمربندی پیربکران، تکمیل عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان، احداث پل ۲ دهانه ۸ متری اسحاق آباد، احداث پل ۳ دهانه ۸.۵ متری سادیان برزک، احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد و خط کشی چندین محور و راه از دیگر پروژه های در دست احداث و بهسازی این اداره کل را شامل می شوند.