شناسهٔ خبر: 174137 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

۳۰۰۰ پرواز رفت و برگشت برای عملیات اربعین پیش بینی شده‌است

ببینید | برگزاری نشست هماهنگی پروازهای اربعین با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و مدیران عامل ایرلاین‌ها رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای عملیات اربعین امسال ۳ هزار پرواز رفت و برگشت پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برگزاری نشست ستاد اربعین که با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی به میزبانی این سازمان برگزار شد؛ اظهار کرد: نشست امروز با محوریت بزرگ‌ترین عملیات فصلی به منظور انجام هماهنگی‌های لازم در زمینه‌های عملیاتی، فنی و بازرگانی و امنیتی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست توضیحات لازم در خصوص تعداد عرضه بلیت و صندلی و مجوزها، همچنین خدمات شبانه روزی سازمان هواپیمایی کشوری در قبال ایرلاین‌ها و مسافران داده شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به توسعه شبکه پروازی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ گفت: طبق هماهنگی و همکاری شرکت‌های هواپیمایی این‌طور پیش‌بینی می‌شود که امسال رکورد ۲۸ شهر شکسته شود و شاهد جابه‌جایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر رفت و برگشت باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عرضه بلیت پروازهای اربعین نیز بیان کرد: بلیت مانند گذشته پلکانی عرضه می‌شود و علی رغم اینکه درخواست سفر مردم در بازه زمانی عملیات اربعین در شرایط خاص ارائه می‌شود، اما طی چند روز آینده تا روز شنبه بیش از ۹۰ درصد ظرفیت به خصوص در پروازهای رفت بارگذاری می‌شود.

محمدی بخش با اشاره به عرضه بلیت هواپیما با دو نرخ ۱۰ و ۱۲ میلیون تومان از فرودگاه‌های اعلام شده تاکید کرد: در اربعین امسال با اخلالگران در بازار بلیت هواپیما برخورد شدید و قاطع می‌شود و در همین راستا از هفته آینده سرکشی میدانی نیز آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان از تمامی مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و دست اندرکاران صنعت هوایی کشور به خاطر تلاش‌ها و خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی که امنیت و ایمنی و خدمات مطلوب را هم‌زمان در نظر دارند، تشکر و قدردانی کرد.