شناسهٔ خبر: 17416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه در طرح مسکن مهر خبر داد:

افتتاح ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید/ بهره‌برداری از دو هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

نشست قائم مقام وزیر و مجری ویژه در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است گفت: با افتتاح این تعداد واحد مسکونی در کشور دو میلیون نفر جمعیت در مساکن مهر اسکان یافتند در حالیکه دو هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی با حضور وی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی آذربایجانغربی، احمداصغري مهرآبادي در نودمین جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد بابیان اینکه برای افتتاح ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: تلاش دولت تدبیر و امید در تکمیل پروژه مسکن مهر به عنوان عظیم‌ترین پروژه تاریخ کشور ستودنی است.

وی با اشاره برنامه دولت در اتمام تعهدات دولت قبل افزود: با تلاش‌های صورت گرفته پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ به شرط تامین زیر ساخت‌هایی از قبیل آب و فاضلاب و سایر امکانات زیربنایی بسته می‌شود.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه هیچ واحد مسکونی بدون تامین زیر ساخت‌ها تحویل مردم نمی‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۷۸ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است که به دلیل تامین نشدن امکانات زیر بنایی به متقاضیات تحویل داده نشده است.

قانم مقام وزیر و مجری ویژه در طرح مسکن مهر با تقدیر از تلاش و حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در تسریع روند احداث مسکن مهر در استان، گفت: پروژه مسکن مهر با ویژگی‌هایی از جمله اجرای دو میلیون  و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۱۰۰ شهر ایران می‌طلبد تا برای اتمام آن عزمی همگانی در دستگاه‌های اجرایی شکل بگیرد.

مهرآبادی بابیان اینکه برای تامین امکانات زیر بنایی و روبنایی مسکن مهر در کشور اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیادر تومان نیاز است افزود: برای تامین بخشی از هزینه‌های تامین امکانات فروش اراضی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: پرونده مسکن مهر در ۱۵ استان کشور شهریور ماه سال آینده بسته می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به اهتمام مسئولان آذربایجان غربی و تحولات صورت گرفته پرونده مسکن مهر در بخش عمده‌ای از شهرهای استان در سال آینده بسته شود.

همچنین ​مراسم بهره‌برداری از دو هزار واحد مسکن مهر به صورت نمادین در پروژه ۴۳۲ واحدی ابراز مهر ارومیه با حضور قائم مقام وزیر و مجری ویژه در طرح مسکن مهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: در دهه فجر امسال ۶۴۰ واحد مسکن مهر در شهر ارومیه، ۱۹۲ واحد در شهر تکاب، ۴۴۲ واحد در شهر خوی، ۲۸۰ واحد در شهر ماکو، ۶۶ واحد در شهر بوکان و ۳۰۸ واحد در شهر مهاباد به متقاضیان تحویل داده شد.  

داریوش نصر در خصوص پروژه ۴۳۲ واحدی ابراز مهر ارومیه تصریح کرد: پروژه ۴۳۲ واحدی ابراز مهر ارومیه؛ فاز اول مجتمع ۶۷۰ واحدی مسکن مهر در شهرک گلشهر ارومیه است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز تمامی مراحل این پروژه برابر با استاندارهای جهانی صنعت ساختمان بوده و خدمات زیربنایی ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه در فاز دوم این پروژه ۲۷۰ ساخته می‌شود، افزود: فاز دوم پروژه احداث مجتمع ۶۷۰ واحدی مسکن مهر از ۷۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

نصر یادآور شد: تاکنون ۲۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، ده هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان و سه هزار و ۸۹۶ واحد از طریق بافت فرسوده افتتاح شده است.

نظر شما