شناسهٔ خبر: 174192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود:

لایروبی و تنظیم بستر پل دو دهانه ۵ متری در محور ترانزیت زنجان_میانه

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود از درواسیون، لای‌روبی و تنظیم بستر پل دو دهانه ۵ متری در محور ترانزیت زنجان_میانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، میثم زارعی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود اظهار کرد: با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب و جلوگیری از وارد شدن صدمات به ابنیه، قبل از شروع بارندگی‌ها عملیات پاکسازی و لایروبی پل‌ها در محورهای مواصلاتی زنجانرود انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۳۰ دستگاه آبرو و پل در محورهای زنجانرود وجود دارد، افزود: از این تعداد ابنیه فنی بیش از ۱۵۰ دستگاه دارای دهانه بزرگتر از ۵ متر هستند که هر سال با بازدید دوره‌ای در صورت نیاز پاک‌سازی و تنقیه می‌شوند.

زارعی توضیح داد: تنقیه پل‌ها به معنای تمیز کردن، بازکردن و برداشتن گل و لای از دهانه پل‌هاست که این کار جزو برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است.

وی در ادامه به انجام درواسیون(پاکسازی دهانه پل)، لایروبی و تنظیم بستر پل دو دهانه ۵ متری در محور ترانزیت زنجان _ میانه واقع در کیلومتر ۶۹ اشاره کرد و افزود: ترانشه‌برداری، قنوسازی و تنقیه آبروهای موجود در این محور نیز به زودی انجام خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: نیروهای راهداری زنجانرود به منظور آماده‌باش برای بارندگی‌های احتمالی در پاییز و زمستان امسال، اقداماتی همچون لجن‌برداری، احداث و اصلاح قنوها، تخلیه و پاکسازی کانال‌های هدایت آب، درواسیون پل‌های بزرگ، تنظیم بستر ورودی و خروجی آبروها، ریزش‌برداری و افزایش فاصله دید و البته احداث دیوارهای برگشتی و تعمیر و بهسازی عرشه و ستون برخی پل‌ها در طول این مدت در محورهای حوزه را انجام داده‌اند.