شناسهٔ خبر: 174197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاینه فنی بیش از ۱۰۸۰۰ دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی

ایمنی و ترافیک خراسان جنوبی.jpg رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از انجام معاینه فنی ۱۰۸۷۵ دستگاه ناوگان سنگین از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، هادی حیدری، رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو های سنگین در استان تعداد ۱۰ هزار و ۸۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین از ابتدای سال جاری به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی افزود: از تعداد دستگاه‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان برای ۸۵۷۴ دستگاه خودرو کارت صادر و تعداد ۲۳۰۱ خودرو نیز از معاینه فنی رد شده اند.

حیدری تصریح کرد: مراکز معاینه فنی تحت نظارت این اداره کل در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس و فردوس به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در ترددهای جاده ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده ها و حفظ محیط زیست فعالیت می کنند و تمامی عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه انجام می شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۴۹۵ مجوز پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که شهرستان بیرجند با صدور ۲۶۲ پروانه بیشترین تعداد پروانه عبور بارهای ترافیکی استان را صادر کرده است.

وی یادآور شد: صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی با هدف جلوگیری از اختلال در تردد وسایل نقلیه عبوری و بروز حوادث رانندگی و همچنین جلوگیری از وارد شدن خسارت به جاده و ابنیه فنی راه‌ها، انجام می‌شود.