شناسهٔ خبر: 174586 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛ 

ثبت بیش از ۹۵۹ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت بیش از ۹۵۹ هزار TEU عملیات کانتینری و افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در چهارماهه سال جاری به بندر شهید رجایی خبر داد. 

"حسین عباس‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری بندر شهید رجایی اظهار کرد: از مجموع عملیات کانتینری انجام شده در چهار ماه امسال، ۴۹۲ هزار و ۷۱۰ TEU تخلیه و ۴۶۶ هزار و ۹۱۰ کانتینر نیز به مقصد کشورهای هدف بارگیری شده است.

وی با اشاره به پهلودهی ۹۷۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری ادامه داد: حجم کانتینرهای صادراتی در بزرگ‌ترین بندر کانیتنری ایران طی این مدت ۲۱۴ هزار و ۵۲۸ TEU بوده که ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی در این مدت، عملکرد این بخش را ۱۷۸ هزار و ۷۳۸ TEU اعلام کرد.

ثبت بیش از ۹۵۹ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

عباس‌نژاد با اشاره به افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در چهارماهه سال جاری، یادآور شد: از مجموع ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر وارد شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان ترانشیپ را نیز ۷۹ هزار و ۵۲۸ TEU کانتینر عنوان و اضافه کرد: در این مدت نیز ۱۵ هزارو ۱۴۱ کانتینر یخچالی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است. 

وی در ادامه تعداد ناوگان اضافه شده به بخش حمل و نقل دریایی استان هرمزگان را ۹ فروند شناور اعلام کرد.

ثبت بیش از ۹۵۹ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

به گفته عباس‌نژاد؛ همچنین در چهارماهه امسال چهار دستگاه ریچ‌استاکر و یک‌دستگاه ترانس‌تینر جدید به ظرفیت تجهیزات بندری اضافه شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر حیاتی کشور با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

ثبت بیش از ۹۵۹ هزار TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی