شناسهٔ خبر: 174642 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پهلوگیری همزمان ۳ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره)

کالای اساسی بندر امام سه فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در کمتر از ۲۴ ساعت به طور همزمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ادامه تسریع در روند تخلیه کالاهای اساسی پهلودهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل از پهلوگیری همزمان ۳ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: این ۳ فروند کشتی حامل بیش از ۱۹۴ هزار تن کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی هستند.

چگنی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات کشور مقصد نزدیک به ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)  ۶ میلیون تن انواع کالای اساسی تخلیه و ۵.۷ میلیون تن بارگیری شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان بیش از ۴ میلیون  تن انواع نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و کنجاله سویا تخلیه و بیش از ۴ میلیون تن نیز به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

یادآور می‌شود تاکنون  ۱۰۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری پهلودهی شده که از این مقدار ۷۳ فروند حامل نهاده‌های دامی بوده‌اند.