شناسهٔ خبر: 174680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق ۳۵۰۰ هکتار زمین به شهرهای شمال سیستان وبلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن 

مهدی میری معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان از الحاق سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۵ شهر تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، سید مهدی میری، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: از وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی زمین، اخذ استعلام های لازم و بررسی پیشنهادهای مربوط به زمین در کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان است.

وی تاکید کرد: در این راستا برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان با اشاره به الحاق سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به محدوده ۱۵ شهر تحت پوشش این اداره کل در قالب طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با اقدامات انجام شده این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان های پیشرو کشور بشمار می رود و تمامی پرونده های این بخش در مراجع قانونی به تصویب رسیده است.

میری خاطر نشان کرد: همچنین با الحاقات انجام شده سهمیه استان در تامین مسکن در طرح نهضت ملی مسکن بصورت ضمنی پوشش داده می شود.

گفتنی است سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به ترتیب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر است.