شناسهٔ خبر: 174988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

آغاز و افتتاح ۱۰۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر در هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آغاز و افتتاح ۱۰۷ پروژه این اداره کل با اعتبار یک هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از آغاز و افتتاح ۱۰۷ پروژه این اداره کل با اعتبار یک هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

وی گفت: این پروژه‌ها شامل ۷۷ بهره‌برداری و ۳۰ شروع عملیات اجرایی است.
اخترشناس خاطرنشان کرد: پروژه‌های این اداره کل شامل ۴۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت، ۲۳ کیلومتر بهسازی و تعریض جاده‌ای، ۲۹ پروژه راه روستایی، اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز، ۳۴ سامانه نظارت هوشمند جاده‌ای و افتتاح یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی است.
وی در خصوص شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی در بخش راهداری بیان کرد: روکش آسفالت و فاز اول حفاظ بتنی (نیوجرسی) و روشنایی محور "بوشهر- چغادک"، فاز اول تعریض و بهسازی پیچ‌های پرحادثه "جاشک" به طول ۳ کیلومتر، اصلاح و بهسازی محور حادثه خیز گردنه عامری شهرستان دیلم به طول ۲ .۱ کیلومتر، فاز اول بهسازی و تعریض محورهای "آبپخش به ساحلی" به طول ۵ کیلومتر، "دهقاید به نظرآقا" به طول ۷ کیلومتر، فاز اول "سعدآباد به وحدتیه" به طول ۶ کیلومتر در شهرستان دشتستان، بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی "لاور به دشت پلنگ" به طول ۵ کیلومتر در شهرستان دشتی، "قنبری به انبارک" به طول ۶ کیلومتر در شهرستان تنگستان و "ریز به دره بان" به طول ۷ کیلومتر در شهرستان جم در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.
اخترشناس یادآور شد: همچنین بهسازی و تعریض محورهای "بوالخیر به عامری" به طول ۴ کیلومتر و "دلوار به محمد عامری و باشی" به طول ۷ کیلومتر در شهرستان تنگستان، بهسازی و تعریض محور "شیرینو به گله‌دار" به طول ۳.۵ کیلومتر و تقاطع همسطح چغادک در هفته دولت کلنگ‎زنی خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: طی سه سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سرمایه‌گذاری شده که منجر به ارتقای قابل توجه شاخص‌های این بخش در راستای رضایتمندی کاربران جاده‌ای شده است.