شناسهٔ خبر: 175203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۶۱ هزار مسافر از خراسان رضوی به مرزهای غربی جابه‌جا شدند

جابجایی مسافران خراسان رضوی به مرزهای غربی کشور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از جابه‌جایی بیش از ۶۱ هزار مسافر از خراسان رضوی به مرزهای غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ جعفر شهامت گفت: از ۱۶ مرداد تا کنون ۶۱ هزار و ۵۸۳ مسافر از این استان به مرزهای غربی کشور با اتوبوس جابه‌جا شدند.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۹۰۱ ناوگان اتوبوس؛ مسافران و زائران اربعین را از خراسان رضوی به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی جابه‌جا کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه مرز هدف برای استان خراسان رضوی مرز مهران است، اظهار کرد: از ۱۶ مرداد تا کنون ۴۵ هزار و ۸۴۴ نفر مسافر به وسیله یک هزار و ۴۸۰ ناوگان اتوبوس به مهران اعزام شدند.

شهامت تعداد مسافران اعزامی به مرز شلمچه را ۱۱ هزار و ۹۰۸ مسافر با تعداد ۳۱۷ ناوگان اتوبوس اعلام و بیان کرد: طی ۲۰ روز گذشته ۵۶۳ مسافر با ۱۶ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی و ۲ هزار و ۶۳۵ مسافر با ۷۴ دستگاه ناوگان اتوبوس به مرز چذابه جابه‌جا شدند.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت ناوگان خارجی به جابه‌جایی بیش از ۶ هزار نفر اتباع سایر کشورها با ناوگان کشورهای افغانستان و عراق به مقصد پایانه‌های مرزی مهران و چذابه اشاره کرد و افزود: حمل و نقل زائرین عزیز کشور افغانستان طی روزهای آتی با هماهنگی سایر دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان در پایان بر اهمیت جابه‌جایی ایمن زائرین و تمرکز بر ایام پایانی ماه صفر و اجرای برنامه‌های مصوب به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه حمل و نقل مسافر کشور و استان طی ایام پیش رو تاکید کرد.