شناسهٔ خبر: 175241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️تردد زوار از مرز خسروی از ۸۲۰ هزار نفر گذشت

تردد زوار از پایانه مرزی خسروی به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(چهارم شهریور) بیش از ۸۲۷ هزار نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(یکشنبه)، ۸۲۷ هزار و ۴۷ زائر از پایانه مرزی خسروی تردد داشته‌اند.

وی تعداد افرادی که روز گذشته از این مرز تردد کردند را ۵۵ هزار و ۵۵۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۴ هزار و ۴۲۷ نفر از مرز خسروی وارد کشورمان شدند و ۱۱۲۷ نفر نیز از این مرز خارج شدند.

کهریزی خاطرنشان کرد: از بین مسافران ورودی به کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ هزار و ۵۵ نفر ایرانی و از بین افرادی که از مرز خسروی خارج شدند ۷۷۴ نفر ایرانی بودند.

وی با اشاره به اینکه خروج از کشور به سمت عتبات عالیات به میزان قابل توجهی کاهش یافته، افزود: اکنون با پیک بازگشت زوار مواجهیم که احتمالا طی روزهای آتی به تدریج کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه با وجود پیک بازگشت زوار از طریق پایانه مرزی خسروی با مشکلی برای ورود زوار از مرز و معطلی آنها مواجه نیستیم، تاکید کرد: ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای نیز به میزان کافی برای موج بازگشت زوار در نظر گرفته شده است.

کهریزی گفت: تا زمانی که آخرین زوار از مرز خسروی به کشور برگردند، راهداری همچنان در آماده‌باش خواهد بود.