شناسهٔ خبر: 175508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسب هفته دولت؛

عملیات اجرایی تکمیل باند دوم بلوک - فاریاب به طول ۸.۵کیلومتر آغاز شد

جنوب کرمان هفته دولت 1 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی تکمیل باند دوم بلوک- فاریاب به طول ۸.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) علیدادی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان در حاشیه  مراسم آغاز عملیات اجرایی محور جیرفت – فاریاب که با حضور شکرالهی نماینده ۶ شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه شهرستان فاریاب برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مسیرهای مواصلاتی مهم در جنوب کرمان محور بین دو شهرستان جیرفت و فاریاب به طول۱۰۵ کیلومتر است که به دلیل حجم ترافیک زیاد نیاز است به این مسیر پر رفت و آمد توجه بیشتری شود. امروز به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولین محلی عملیات اجرایی ۸.۵ کیلومتر از باند دوم بلوک – فاریاب آغاز شد که امیدواریم تا هفته دولت سال آینده زیر بار ترافیکی برود.

وی در تشریح پروژه در حال انجام بلوک – فاریاب اظهار کرد: این پروژه در سنوات گذشته روند اجرایی آن متوقف شده بود  و با پیگیری هایی که انجام شد و با تامین اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شد در دستورکار اداره کل راه و شهر سازی قرار گرفت.

علیدادی ادامه داد: مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار ۵۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 

وی ضمن تشکر از مسئولین حاضر در مراسم کلنگ زنی بیان کرد: در اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه همکاری  فرمانداری محترم بسیار موثر بود و با اجرای این پروژه مردم منطقه با آسودگی خاطر می‌توانند رفت و آمد کنند و انشاالله شاهد حادثه های ناگوار در این منطقه نباشیم و در ادامه ساخت راه‌های جنوب کرمان توانستیم از اعتبارات استانی  برای راه‌های مورد نظر قیر تهیه کنیم.

معاون اداره کل راه و شهر سازی در حوزه ساخت گفت: در اوایل سال جاری نیز ۳.۵ کیلومتر محور بلوک فاریاب زیر بار ترافیکی رفته و امیدواریم پروژه ای که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد تا یک سال آینده تحویل شود.

منصور شکرالهی نماینده مردم شش شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات مجموعه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در یک سال اخیر  تحول خوبی در ساخت راه‌های جنوب کرمان اتفاق افتاده و این محور یکی از پرترافیک ترین راه‌های جنوب کرمان به شمار می آید که در طول مسیر آن روستاها و نقاط جمعیتی متعدد قرار گرفته و از شهرهای بلوک و فاریاب عبور کرده و به بخشی از رودخانه شهرستان رودان در حوزه استحفاظی استان هرمزگان می رسد.

وی با برشمردن اهمیت این پروژه در افزایش سرمایه گذاری عنوان کرد: این منطقه یکی از قطب‌های کشاورزی استان کرمان محسوب می شود و با توجه به وجود معادن متعدد به ویژه کرومیت و طلا مستعد سرمایه گذاری و تکمیل این بزرگراه می تواند در رشد اقتصادی و گردشگری منطقه موثر باشد.