شناسهٔ خبر: 175857 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

سهم ۸۰ درصدی خودرو شخصی و ۲۰ درصدی ناوگان عمومی در سفرهای ویژه ایام پایانی ماه صفر

مالواجرد در جمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر، ۵ میلیون زائر به مشهد آمده اند، گفت: ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودرو شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق در جریان بازدید و پایش عملکرد حوزه حمل و نقل عمومی جاده ای در مشهد اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های سالیانه سفرها در ایام پایانی ماه صفر و انجام اقدامات پایشی، به منظور پایش حضوری و برقراری ارتباط نزدیک با زائران و مسافران از فرودگاه، پایانه مسافربری و در ادامه از ایستگاه راه آهن بازدید می شود.

وی افزود: در جریان سفر امروز با مردم، رانندگان ناوگان عمومی مسافربری و اصناف حمل و نقل مسافر خراسان رضوی دیدار داشتم و مقرر شد با برنامه‌ریزی، در دو روز آینده به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی برای جابه‌جایی مطلوب زائران ارائه شود. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این ایام ۵ میلیون زائر به مشهد آمده اند، گفت: ۸۰ درصد سفرهای زائران با خودرو شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۳ درصد با ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ۷ درصد با ناوگان حمل‌ونقل ریلی انجام شده است.

صادق یادآور شد: از امروز بعد از ظهر و در دو روز آینده شاهد بیشترین میزان خروجی مسافر از مشهد هستیم.

وی گفت: در برنامه‌ریزی سال آینده ویژه سفرهای ایام پایانی ماه صفر ماه صفر به دنبال تجهیز و توزیع مناسب ناوگان عمومی جاده‌ای خواهیم بود تا ارائه سرویس در سایر استان‌ها با مشکل مواجه نشود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران در سه روز متوالی، ۲۰۰۰ اتوبوس در نظر گرفته شد و در حال برنامه ریزی برای کاهش تاخیر حرکت اتوبوس‌ها هستیم.