شناسهٔ خبر: 175863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خوزستان تایید نهایی شدند

میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حدود ۳۱۲ هزار متقاضی خوزستانی ثبت‌نام خود را انجام دادند که ۵۸ هزار نفر از آنها تایید نهایی شده و واجد شرایط هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار داشت: تعهد استان در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۹۸ هزار واحد است و این آمار باید به مدت چهار سال محقق شود.

وی گفت: تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: کار ساخت پنج هزار واحد دیگر نیز پس از توافق با سازنده تا چند ماه آینده انجام و فرایند ساخت آنها پیگیری خواهد شد.

آذرسا با بیان اینکه برای ساخت مسکن در استان حدود سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین، هدفگذاری شده است گفت: تا مهرماه امسال، ۸۶۰ هکتار از این اراضی برای انجام طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، آماده‌سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم تا پایان سال جاری، حجم عملیات آماده‌سازی اراضی موجود در استان را به یک هزار و ۸۰۰ هکتار و یا بالاتر برسانیم.

در حال حاضر ۲۰ هزار واحد فعال در طرح نهضت ملی استان وجود دارد که به صورت متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.