شناسهٔ خبر: 176256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن شهرستان سمنان؛

آخرین وضعیت پروژه معوض قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان بررسی شد

قطعات 23 و 24 صبح امروز جلسه شورای مسکن شهرستان سمنان برگزار و روند پیشرفت فیزیکی خانه های ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، صبح امروز شورای مسکن شهرستان سمنان با موضوع بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۳۶ خانه‌ ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان به‌ریاست شکریان معاون عمرانی فرماندار و با حضور معاونان راه و شهرسازی استان، نمایندگان بانک مسکن، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، پیمانکار پروژه و نمایندگان مالکان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دانیال صفائی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در رابطه با آخرین وضعیت تعیین تکلیف واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان گفت: از ابتدا تاکنون ۲۸۹ واحد جهت دریافت مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به بانک مسکن معرفی شده‌اند و ۲۸۰ خانوار، واحدهای خود را تخلیه کرده‌اند.

صفائی با اشاره به روند مطلوب اجرای پروژه در اواخر سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ افزود: مهمترین مانع در مسیر اجرای پروژه تاخیر در پرداخت سهم‌الشرکه بانکی است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تاکنون اراضی ۳۳۶ خانه ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ به پیمانکار پروژه تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: پروژه شامل سه فاز است که در فاز اول ۱۰۴ واحد، فاز دوم ۱۱۰ واحد و فاز سوم ۱۲۲ واحد است.

وی تاکید کرد: پروژه در فاز اول ۵۸ درصد و در فاز دوم ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در ادامه جلسه نماینده بانک مسکن آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی مطابق با روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه را تشریح کرد.

شکریان معاون عمرانی فرماندار سمنان نیز با اشاره به مصوبه هفتاد و هفتمین شورای مسکن استان مبنی بر اولویت پرداخت تسهیلات به پروژه جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، بر تسریع در پرداخت سهم‌الشرکه بانکی تاکید کرد.

بیان مسائل و مشکلات ساخت پروژه توسط پیمانکار، استماع نظرات نمایندگان مالکان و ارائه گزارش توسط هریک از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از دیگر مباحث مطرح‌شده در جلسه بود.