شناسهٔ خبر: 17630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حسن فدايی خبر داد:

بهره‌برداری و كلنگ زنی ۲۶ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گهكيلويه و بويراحمد در دهه فجر

حسن فدایی مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد از ۲۶ پروژه قابل افتتاح در حوزه راه و شهرسازي در استان با اعتباري بالغ بر ۴۷۰ هزار ميليارد ریال در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، حسن فدايي ضمن گرامي داشت دهه فجر گفت: اين پروژه‌ها در بخش‌هاي راهداري، ساخت و توسعه راه‌ها، بخش فني و اجرايي و شهرسازي و معماري هستند.

فدايي تصريح كرد: از اين تعداد پروژه ۱۱ پروژه در شهرستان بويراحمد و دنا، ۵ پرژه در شهرستان كهگيلويه و ۳ پروزه شهرستان‌هاي چرام و بهمئي ولنده و ۸ پروژه در شهرستان گچساران وباشت قرار دارند.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، روشنايي‌هاي محور پليس راه گچساران – امامزاده جعفر(ع) به طول ۱۰ كیلومتر، قطعه دوم باند دوم محور ياسوج- سميرم (دوراهي كريك تا خميني آباد) به طول ۵ كيلومتر، قطعه اول باند دوم محور ياسوج –سميرم (سرنج كل) به طول ۴ كيلومتر را از مهمترين پروژه‌هاي افتتاحي در دهه فجر ۹۴ در اين استان برشمرد.

وي افزود: محل اعتبارات براي بهره‌برداري از اين پروژه‌ها از دو محل استاني و ملي بوده است.

فدايي عنوان كرد: تکمیل عملیات و اجرای روکش آسفالت؛ لكه‌گيري مجموعا ۱۶۸ کیلومتر از راه‌های روستایی در دست اقدام است كه بيش از ۶۶ كيلومتر اين آمار اجرايي و با ۴۰ درصد پيشرفت فيزيكي تقديم هم استاني‌هاي به بركت دهه فجردر سال ۹۴ خواهد شد.

وي افزود: باتوجه به كمبود اعتبارات در سال جاري مجموعه راه و شهرسازي تلاش برای بهبود هرچه بیشتر خدمات ارائه شده در جهت افزایش رضایت‌مندی مردم را در دستور كار قرار داده است.

اين مسئول گفت: استان كهگيلويه و بويراحد به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی از نظر توسعه شبکه راه‌ها متناسب با سایر استان پیشرفت نداشته است.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد افزود: برای رفع این نقیصه طي سال جاري تلاش‌هایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام شده است که افزایش میزان راه‌های آسفالته روستایی و تکمیل آسفالت محورهاي اصلی و بهره‌برداري از ۳۲ كيلومتر بزرگ راه از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

فدايي تاكيد كرد: در نتیجه این اقدامات پیشگیرانه اداره راه و شهرسازی، آمار تصادفات جرحی در محورهای حوزه استحفاظی استان کاهش  قابل ملاحظه‌اي داشته است.

نظر شما