شناسهٔ خبر: 176383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۴ کیلومتر باند دوم بزرگراه اردبیل – سرچم بازگشایی شد

بازگشائی 14 کیلومتر باند دوم بزرگراه اردبیل –  سرچم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از بازگشائی موقت ۱۴کیلومتر از باند دوم بزرگراه اردبیل - سرچم جهت تردد ایمن و رفاه حال مردم و مسافران تابستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای ساماندهی و روان سازی حجم بالای تردد در مسیر اردبیل به سرچم و همچنین ارتقای سطح ایمنی در این محور مهم این بازگشایی موقت با صلاحدید مسئولین ارشد استان انجام گرفته است.

وی افزود: این بازگشایی مربوط به اتمام عملیات اجرایی قطعه ۷ باند دوم بزرگراه مهم و راهبردی اردبیل به سرچم، بزرگراه ۱۸۰ کیلومتری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: برای اتمام و تکمیل این قطعه و پروژه راه‌سازی نزدیک به ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حیدری گفت: این بازگشایی در راستای رفاه حال مردم، گردشگران و مسافران تابستانی انجام شد و به زودی با حضور مسئولین ارشد استان و وزارتخانه متبوع به صورت رسمی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بهره برداری از ۱۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی مسیر مهم و راهبردی اردبیل به سرچم در اواخر اسفند ماه سال گذشته و آستانه سال جدید، خدمت ماندگار دیگری از راه و شهرسازی استان اردبیل به مردم عزیز و مسافرین نوروزی بود.

وی گفت: بزرگراه اردبیل به سرچم به طول ۱۸۰ کیلومتر و با گذر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاهترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان ضمن قدردانی از پیمانکار و عوامل فعال قطعه ۷ محور و بزرگراه اردبیل _ سرچم اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی احداث، تکمیل و توسعه پروژه های بزرگراهی به عنوان پیشران توسعه استان در اولویت برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد.