شناسهٔ خبر: 176392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل:

انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود

انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان از رویدادهای حرفه‌ای مهم و تأثیرگذار در این حوزه است معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، صمد علامه معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در نشست خبری عوامل هیأت نظارت و اجرایی دهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از دهم تا ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود که زمان برگزاری انتخابات در استان اردبیل ۱۱ مهرماه تعیین شده است.

وی تصریح کرد: با اتمام مراحل ثبت‌نام و بررسی صلاحیت کاندیداها در این دوره از انتخابات، اسامی نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات اعلام شد تا شاهد شروع تبلیغات کاندیداها و اطلاع‌رسانی در این حوزه باشیم.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان از رویدادهای حرفه‌ای مهم و تأثیرگذار در این حوزه است که اعضا سعی می‌کنند از این فرصت ارزشمند برای نشان دادن توانمندی مدیریتی و اجرایی خود بیش از گذشته استفاده کنند.

علامه افزود: از چهار ماه قبل فرایند برگزاری انتخابات آغاز شد و هیأت اجرایی دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان نیز مشخص و شاهد فرایند ثبت‌نام، دریافت و بررسی مدارک، استعلامات، بررسی شکایت‌ها و در نهایت تأیید صلاحیت کاندیداها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از روز ۲۱ شهریورماه تا ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات مهلت تبلیغات برای کاندیداها است تا بتوانند خود را بیشتر به اعضا معرفی کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۳هزارو ۷۰۰ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل هستند که هفت هزار و ۷۰۰ نفر آنها دارای پروانه و ۶ هزار نفر نیز فاقد پروانه هستند.

اعضای نظام مهندسی در سامانهims.irceo.ir  عضو شوند

علامه ضرورت مشارکت حداکثری اعضا را در کنار برگزاری الکترونیکی انتخابات با شفافیت یادآور شد و بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای نظام مهندسی با عضویت در سامانه یکپارچه نظام مهندسی ساختمان کشور به آدرس ims.irceo.ir بتوانند در روز رأی‌گیری در انتخابات مشارکت کرده و حضور فعال داشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه یادآور شد: در این بستر سامانه‌ای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در همه مراحل انجام خواهد شد و در همان روز نیز به صورت سراسری شاهد اعلام نتایج انتخابات خواهیم بود.

علامه تصریح کرد: انتظار می‌رود در مهلت باقیمانده اعضای سازمان نظام مهندسی استان اردبیل با عضویت در این سامانه سعی کنند تا خود را برای برگزاری انتخاباتی شایسته آماده کنند تا ما شرایط مطلوب‌تری را در دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان شاهد باشیم.

وی به گستردگی نظارت اعضای نظام مهندسی بر ساخت و سازها در استان اشاره کرد و گفت: واحدهای مسکونی در حال ساخت و سازها در سطح استان از سوی کارشناسان ماده ۳۵ استان مورد نظارت و بازدید قرار می‌گیرد و در صورت عدم حضور ناظر تذکر لازم داده شده و حتی مراحل تشکیل پرونده تخلفاتی و سلب امتیاز پروانه مهندسان متخلف نیز انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ما شرایط خوبی را در استان در حوزه فعالیت‌های نظام مهندسی شاهد هستیم و در صورت وجود اشتباهات و یا ضعف‌های احتمالی در مراحل مختلف امکان تمدید پروانه فعالان این حوزه امکان‌پذیر نخواهد بود.