شناسهٔ خبر: 176464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️افزایش ۵۰۱ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

️برگزاری نشست بررسی روند صادرات کالا و تردد مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در ۵ ماهه سال جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان ۵۰۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در ۵ ماهه سال جاری یک میلیون و ۳۵۶ هزار تن کالا وارد پایانه مرزی پرویزخان شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۰۱ درصدی روبرو است.

وی گفت: بیش از ۵۰ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل وارد پایانه مرزی پرویزخان شده است و ۴۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

کهریزی درباره صادرات خروجی از پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۵ ماهه سال جاری بیش از ۶۶ هزار تن کالا از این پایانه مرزی با ۳ هزار و ۵۷۰ دستگاه ناوگان صادر شده است که تناژ صادرات خروجی ۱۷۶ هزار تن و ناوگان ۱۲۷ درصد نسبت به ۵ ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه افزود: بیشتر ترانزیت ورودی از مبدا کشور عراق به پایانه مرزی پرویزخان به مقاصد بنادر جنوبی کشورمان انجام شده است.

وی عنوان کرد: جلسات پدافند غیرعامل به‌صورت مستمر در پایانه مرزی پرویزخان برگزار می‌شود و در جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی تانکرهای حامل سوخت عراقی ملزم به همراه داشتن ۲ کپسول آتش نشانی شده‌اند.

کهریزی در پایان افزود: کلیه رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها مطرح و پیگیری کنند.