شناسهٔ خبر: 176520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پانزدهمین جلسه قرارگاه مسکن استان البرز برگزار شد

جلسه قرارگاه مسکن استان البرز جلسه قرارگاه مسکن استان البرز به منظور بررسی عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای آماده‌سازی اراضی نهضت ملی شهر اشتهارد و همچنین مشکلات شهر جدید مهستان به ریاست استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ جلسه قرارگاه مسکن استان البرز به ریاست مجتبی عبداللهی استاندار و با حضور محمدرضا صابری مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر اعضای این قرارگاه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان، یکی از مهمترین مشکلات طرح‌های مسکن را عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها برشمرد و ضمن درخواست گزارش توسط مدیران بانک‌های ملی و مسکن، پیشرفت طرح‌های عمرانی به خصوص طرح نهضت ملی مسکن را در گرو همکاری و تزریق منابع مالی توسط بانک‌ها برشمرد.

محمدرضا صابری در ادامه از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن ۹۳۸ هکتاری الحاقی شهرستان اشتهارد مطالبی بیان کرد و از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز خواست تا در خصوص احجام خاک‌برداری و ماشین آلات مستقر در پروژه گزارشی ارائه دهد.

محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز اظهار کرد: تعداد بیش از ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه مستقر است و تاکنون بیش از ۶۰۰،۰۰۰ متر مربع خاک‌برداری انجام شده است و امیدواریم روند مثبت تکمیل این طرح همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین در ادامه این نشست روند تکمیل پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر در شهر جدید مهستان مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان البرز با گلایه از عملکرد مجموعه شرکت عمران شهرجدید مهستان با تعیین ضرب‌الاجل یک ماهه از سرپرست و هیأت مدیره این شهر، خواستار اتخاذ تدبیر برای تعیین تکلیف واحدهای مساکن مهر و نهضت ملی و مشکلات مهستان شد.

مجتبی عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان، افزود: تاکنون با پیگیری‌های صورت گرفته و جلب توجه ملی به شهر جدید مهستان نسبت به تکمیل بخش قابل توجهی از واحدهای مسکن مهر اقدام شد و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی افزود: انتظار می‌رود شرکت عمران ظرف مدت یک ماه در خصوص واحدهای باقی‌مانده مساکن مهر و ملی موانع موجود، متقاضیان و دلایل عدم تکمیل و تحویل آنها گزارش دقیقی ارائه دهد.