شناسهٔ خبر: 176583 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۲ مانور همزمان با بازدید معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشوری از فرودگاه ارومیه

فرودگاه ارومیه معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در فرودگاه شهید باکری ارومیه از بخش‌های مختلف و واحدهای عملیاتی این فرودگاه بازدید کرد و در این بازدید مانور قطع برق فرودگاه و Respons time به‌صورت آنی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مصطفی طرزی در جلسه‌ای که پس از بازدید با حضور مدیران پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی و فرودگاه ارومیه برگزار شد، عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل را ایمن‌سازی و تقلیل آسیب‌پذیری زیر ساخت‌ها در مواقع بحرانی دانست.

وی افزود: برخی موضوعات به واسطه تکراری شدن رویه‌های گذشته ماموریتی و اداری از ذهن دور شده است و این بزرگ‌ترین آسیب است که در نگاه اول این بازدیدها هدف ایجاد حساسیت‌ها در لایه‌های مختلف است.

طرزی ضمن مهم دانستن پدافند غیرعامل در صنعت حمل و نقل هوایی، با اشاره بر بخشی از سوانح هوایی گفت: پدافند غیرعامل درصدد شناسایی آسیب‌ها و مخاطرات برای پیشگیری و کاهش این رخدادها و به تبع آن، استمرار خدمات‌رسانی مطلوب فرودگاه‌ها در مواقع بحرانی است.

وی افزود: آرامش و امنیت مسافران و استفاده از ظرفیت‌های لازم در توسعه هوانوردی با اجرای سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طرزی همچنین بر پیگیری و همکاری سازمان پدافند غیرعامل در رابطه با توسعه اراضی فرودگاه از ضلع شرقی قول مساعد داد.

در جریان این بازدید، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه ارومیه نیز توضیحات کامل درباره زیر ساخت‌های پدافند غیرعامل فرودگاه بیان کرد.

گفتنی است؛ در این بازدید مانور قطع برق فرودگاه و Respons time به‌صورت آنی انجام شد.