شناسهٔ خبر: 176602 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

راهبرد وزارت راه و شهرسازی شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه است

نشست سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید و تصریح کرد: راهبرد ما شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست آسیب‌شناسی طرح  نهضت ملی مسکن با حضور مسعود بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، شهرام ملکی سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن با حضور معاونان حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: باید بپذیریم که ما در وزارت راه و شهرسازی متولی بخش مسکن هستیم و این وظیفه ماست که با سیاست‌گذاری‌های درست در حوزه مسکن رونق ایجاد کنیم.

مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن نیاز به تغییر نگرش و تغییر سیاست وجود دارد، افزود: یکی از مهمترین چالش‌ها در طرح نهضت ملی مسکن بحث تامین مالی و تسهیلات بانکی است که باید این موضوع را در شورای عالی مسکن پیگیری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته درخصوص تامین مالی پروژه‌های مسکن از طریق بازار سرمایه اقدامات مثبتی صورت گرفته است، تصریح کرد: جذب سرمایه‌های خرد یکی از ظرفیت‌های مفید تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

اولویت وزارت راه تکمیل یک میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان موثر

مسعود بیات‌منش سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی دیگر سخنران این نشست با تاکید بر بحث تامین مالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این موضوع از مشکلات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به یک میلیون متقاضی موثر طرح نهضت ملی مسکن در کشور وجود دارد، ادامه داد: اولویت بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی اتمام و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به این افراد از طریق استفاده از ظرفیت بانک‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر شناسایی متقاضیان واقعی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن تاکید و تصریح کرد: راهبرد ما باید شناسایی و تامین مسکن برای دهک‌های کمتر برخوردار جامعه باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در ستاد وزارت راه و شهرسازی وظایف ستادی مانند پشتیبانی و حل مشکل تامین مالی پروژه‌ها را انجام دهیم و مسائل اجرایی را به شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسپاریم.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، در ابتدای این نشست گزارشی با موضوع آسیب‌شناسی طرح نهضت ملی مسکن  از سوی دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شد.