شناسهٔ خبر: 176694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۱۴۰۰ تا کنون انجام شد؛

ابلاغ طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان اصفهان

محمد بناییان / اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون طرح تفصیلی ۱۶ شهر استان اصفهان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است.
 
وی افزود: از مهم‌ترین طرح‌های فراشهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.
 
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.
 
وی در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی این استان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون در مجموع طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان ابلاغ شده است.
 
بنائیان با بیان اینکه در سال جاری تا کنون طرح تفصیلی ۲ شهر استان اصفهان ابلاغ شد، عنوان کرد: این شهرها شامل دهق و دستگرد بوده همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز طرح تفصیلی ۶ شهر فرخی، کوهپایه، دهاقان، بافران، شهرضا و شاپورآباد ابلاغ شد.
 
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهرِ پیربکران، داران، سفیدشهر، رضوانشهر، گلشهر، گوگد و کاشان و در سال ۱۴۰۰ طرح تفصیلی ۳ شهرِ خورزوق، کلیشاد و سودرجان و گلدشت ابلاغ شده است.
 
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: به طور کلی هم اکنون ۳۹ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۲۱ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ هستند، تعداد ۶ طرح تفصیلی آماده ابلاغ است و طرح تفصیلی ۱۱ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرایند قانونی ابلاغ آن‌ها در دست اقدام قرار دارد.
 
وی گفت: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ بوده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر نیز در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی است.