شناسهٔ خبر: 176748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۲۰ دانش‌آموز مدارس روستای هیو و شلمزار استان البرز

البرز رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از برگزاری همایش ارتقای ایمنی دانش آموزان در دو روستای هیو و شلمزار از توابع شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: در این همایش ۱۲۰ دانش‌آموز حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز، پیمان بختیاری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۲۰ دانش آموز مدارس شهید معدنی پور، شهدای هیو و شهدای شلمزار در روستاهای هیو و شلمزار از توابع شهرستان ساوجبلاغ ارائه شد.

بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصاً دانش‌آموزانی است که مدارس آنها در روستاها و حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان اجرا می‌شود، گفت: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصاً جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع شد.