شناسهٔ خبر: 177019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماه ابتدایی امسال؛

احداث و آسفالت بیش از ۸۸ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی

آسفالت راه روستایی خراسان رضوی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ماه ۸۸.۶ کیلومتر از راه‌های روستایی دارای اولویت استان احداث و آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ جعفر شهامت گفت: با توجه به اولویت بندی راه‌های روستایی، پیگیری تأمین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها برای تکمیل احداث راههای روستایی دارای اولویت استان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه طول کل راه‌های روستایی زیرسازی شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریور ۱۲۴ کیلومتر بوده؛ بیان کرد: علیرغم احداث و آسفالت بیش از هفت هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان همچنان احداث هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار استان به عنوان یکی از اهداف مهم در زمینه محرومیت زدایی روستاها در دستور کار ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و نهادهای متولی قرار دارد.

وی اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی امسال ۶۲ دستگاه پل با دهانۀ زیر ۸ متر و یک دستگاه پل با دهانۀ بالای ۸ متر احداث شده است.

شهامت تعداد روستاهای بهره مند شده را ۳۳ روستا عنوان و اذعان کرد: با بهسازی، آسفالت و احداث این راههای روستایی ۳ هزار و ۲۱ خانوار از جادۀ مناسب بهره مند شدند.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی برای احداث، بهسازی، تعریض و آسفالت راههای روستایی در شش ماه ابتدایی امسال ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.