شناسهٔ خبر: 17706 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی زیرساخت‌های حمل و نقلی و پایانه‌های باری و مسافربری در استان همدان

حمل و نقل زیرساخت‌های حمل و نقلی و پایانه‌های باری و مسافربری در استان همدان ساماندهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به ظرفیت‌ های حمل و نقلی استان، گفت: تمام زیرساخت‌های حمل و نقلی و پایانه‌های باری و مسافربری در استان ساماندهی شدند. 

حیدری گفت: در بخش کالا، ۲ پایانه مسافربری با ۹۴ شرکت فعال باری و ۱۹ هزار و ۲۰۸ راننده باری در سطح استان همدان فعال هستند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود ناوگان در سطح استان نداریم و عرضه وسایل نقلیه عمومی بیشتر از تقاضا است، اضافه کرد: به منظور افزایش بهره‌وری در سیستم حمل و نقل باید ضریب اشغال ناوگان مسافری و ضریب حرکت کامیون‌ها را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: ۶ مرکز معاینه فنی و ۵ شرکت امداد خودرو در سطح جاده‌های استان همدان نیز به منظور تعمیر و تجهیز ناوگان حمل و نقل باری و مسافربری فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: عمده محصولات حمل شده از استان شامل سیمان، سنگ آهن، محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی و گندم، محصولات صنعتی شامل شمش آهن و شیشه و فرآوردهای نفتی شامل بنزین، گازوییل و نفت کوره است که از استان بارگیری شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان، در خصوص ارسال برخی کالا ها به کشورهای هم جوار افزود: کالاها از استان توسط کامیون ها بارگیری و در مرزهای غربی مهران، خسروی و چزابه و در مرز آبی جنوب در بندر امام خمینی (ره ) برای ارسال به مقاصد هدف تحویل داده می شوند.

حیدری افزود: حمل و نقل جاده ای دارای انعطاف پذیری و جذابیت خاص خود است و حمل و نقل استان همدان ۱۰۰ درصد از طریق جاده صورت می گیرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی سهم حمل و نقل ریلی و هوایی کمتر از یک درصد است. 

وی با بیان اینکه امروزه نگاه مردم به سیستم حمل و نقل دیدگاه سنتی است، بیان داشت: این در حالیست که تمام اسناد بار به صورت مکانیزه انجام می شود و تمامی موارد مربوط به رانندگان ناوگان باری اعم از حق بیمه تأمین اجتماعی، کارت سلامت و... از طریق کارت هوشمند انجام می پذیرد.

وی افزود: سیستم حمل و نقل کشور دارای زیرساخت های خوبی است و همچنین راه های کشور ما از کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی درجه دو در وضعیت مناسبی بسر می برد.

حیدری گفت: خوشبختانه توجه مسئولان به حوزه حمل و نقل در کشور و استان افزایش پیدا کرده و همه روزه شاهد ارتقای جاده ها در راستای تسهیل رانندگی در حوزه جابجایی بار و مسافر هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما