شناسهٔ خبر: 177106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای مرحله اول رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده

اجرای مرحله اول رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان بسیج سازندگی، رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مجید تاجی معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به توافق‌های فی ما بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان بسیج سازندگی در خصوص نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری، مرحله اول این توافق نامه در قالب رزمایش نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری استان آغاز شد.

وی افزود: این رزمایش با هدف احصاء اطلاعات بافت فرسوده شهرستان‌های دلیجان، فرمهین، آشتیان و تفرش برگزار شده و تعداد ۴۷۰ پلاک مورد بازدید قرارگرفته است که همزمان آگاهی لازم در خصوص بسته‌های تشویقی نوسازی مسکن به ساکنین این محلات داده شده است.

تاجی بیان کرد: بسته‌های تشویقی به صورت حمایت های صدور مجوزها و انشعابات از قبیل تخفیف در پروانه ساختمانی، پیگیری انشعابات خارج از نوبت و  صدور پروانه پایان کار در کمترین زمان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص حمایت و کمک‌های مالی  ادامه داد:  وام نهضت ملی،  وام نوسازی مسکن و وام ودیعه مسکن ازجمله مواردی است که در این توافقنامه دیده شده است.

وی ادامه داد: حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) در خصوص تسهیل در ضوابط معماری، تسهیل در ضوابط پارکینگ، افزایش تراکم ساختمانی و کاربری مسکونی و غیر مسکونی ازجمله موارد دیگری است که مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است.

تاجی افزود: تعویض زمین یا واحدهای فرسوده دارای سند رسمی با واحدهای نوساز یا زمین‌های تحت مالکیت وزارت با سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی از دیگر مواردی است که همشهریان گرامی می‌توانند در این طرح استفاده کنند.