شناسهٔ خبر: 17732 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از دو پروژه راه روستایی و کلنگ زنی احداث پل بزرگ مند در استان بوشهر

افتتاح ظهر دیروز در آیینی با حضور استاندار بوشهر، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و دیگر مسوولان استانی از سه پروژه راه روستایی شهرستان دشتی بهره برداری و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آئین گفت: راه روستایی وراوی - خورموج به طول ۱۱ کیلومتر و عرض هفت متر از جمله این پروژه هایی است که ارتباط شهر خورموج با ۱۲ روستای کوهپایه موند را برقرار می کند.

فرزاد رستمی افزود: برای اجرای این پروژه ۳۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: راه روستایی کاکی به شیخیان به طول ۱۰ کیلومتر، عرض هفت متر و ۳۳ دهانه پل با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار، دیگر پروژه راهسازی افتتاحی شهرستان دشتی است که با بهره برداری از این راه ارتباط بخش کاکی به دهستان ساحلی کبگان فراهم و مسیر بخش کاکی به نوار ساحلی را ۲۰ کیلومتر کاهش داده است.

رستمی افزود: با بهره برداری از راه روستایی کاکی به شیخیان ارتباط ۱۷ روستا با مرکز این بخش برقرار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بهره برداری از راه محوری بزرگراه سیراف به شهر کاکی از جمله دیگر طرحهای افتتاحی در شهرستان دشتی است که این مسیر چهاربانده به طول هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۲۲ متر با ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین در دهه فجر امسال عملیات اجرایی پل بزرگ موند با ۱۸۹ مترطول شامل ۹ دهانه ۲۱متری و سه کیلومتر حاشیه پل سازی و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان دشتی آغاز شد.

استاندار بوشهر گفت: پروژه های آزاد راهی در استان بوشهر دارای پیشرفت مناسبی هستند که شهرستان دشتی با بیش از ۷۰ کیلومتر آزاد راه شمال و جنوب استان را به همدیگر وصل می کند.

مصطفی سالاری افزود: همچنین بزرگراههای گناوه - دیلم و گناوه - برازجان تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای راههای روستایی گفت: اعتبارات مناسبی از سوی استان برای اجرای راههای روستایی در نظر گرفته شده است که شهرستان دشتی یکی از شهرستانهای پیشگام در اجرای راههای روستایی است.

شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج و ۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

نظر شما