شناسهٔ خبر: 17753 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح ۱۳۸پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۱۱۲۰میلیارد ریال/ بسط انديشه تاب‌آوری شهری در تمامی اقدامات بازآفرينی/ سرمایه‌گذاری ۵۸۰۰ میلیارد تومانی خارجی در آزادراه تبریز- مرند- بازرگان/ بهره‌برداری از دانشکده معماری بوشهر/۱۳ پروژه دریایی و بندری هرمزگان آماده افتتاح

یازدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری افتتاح ۱۳۸پروژه عمرانی استانی با اعتباری با اعتباری بالغ بر ۱۱۱۲۰میلیارد ریال، بهره‌برداری از دانشکده معماری بوشهرتا یک‌ماه دیگر و افتتاح بیش از هزاران واحد مسکن مهر در بسیاری از شهرهای ایران و اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خرید محصولات علمی صنعت حمل و نقلی وساختمان از عناوین مهم اخبار هفته‌گذشته استان‌ها بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان‌ها

مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

گیلان

مدیرکل‌ اداره راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان با داشتن قابلیت‌های بسیار از جمله دارا بودن دو رودشهر در مرکز و میانه شهر قابلیت‌های بسیاری برای گردشگری دارد، گفت: به خاطر همین گردشگر‌پذیر بودن و بسیاری دلایل دیگر، این شهر نیازمند بهسازی و نوسازی بافت‌های نابه‌سامان شهری است.

محمد جعفر علیزاده، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی‌کشور در سفری به گیلان از بیمارستان درحال احداث آستارا بازدید کرد.

تهران

مدیرکل اداره راه وشهرسازی استان تهران، ضمن اعلام آمادگی برای خرید محصولات علمی کشور در حوزه حمل و نقل و ساختمان‌سازی از جامعه دانشگاهی کشور،گفت:برگزاری همایش‌های علمی نقش غیر قابل انکاری در راستای اشتراک دانش بین استادان دانشگاه، فعالان صنعت و دانشجویان دارد.

بوشهر

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه ساخت و مرمت دانشکده معماری و شهرسازی بوشهر مراحل پایانی خود را طی می‌‌کند، گفت: قرار است طی مراسمی این بنا در روزهای پایانی امسال به بهره‌برداری برسد.

چهارمحال وبختیاری

مدیرکل‌اداره راه وشهرسازی استان چهارمحال وبختیاری از افتتاح ۲هزار واحدمسکن مهر استان با حضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن‌مهر و همزمان با جشن‌های انقلاب‌اسلامی خبر‌داد.

پروژه‌های استانی دهه فجر

هر سال در آستانه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌هاي متعددي در بخش‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگی از سوی دولت و هیات وزیران افتتاح می‌شود. وزارت راه و شهر سازي نیز از این موضوع مستثنا نیست.گزارش زیر درباره پروژه‌های قابل افتتاح این وزارتخانه در حوزه راه‌های روستایی کشور در این ایام است.

افتتاح ۱۳۸پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۱۲۰میلیارد ریال/ ساخت ۶۶ پروژه بزرگراهی و بهسازی ۵۱ پروژه راه اصلی

البرز

مدیر مسکن اداره‌کل راه وشهرسازی البرز با اعلام پیشرفت۹۰ درصدی پروژه مسکن‌مهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان البرز، گفت: ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر این شهرها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

آذربایجان غربی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲هزار واحد مسکن مهر دهه‌فجر امسال افتتاح شد و ۳ هزار واحد دیگر تا شب عید امسال آماده افتتاح می‌شود.

لرستان

پروژه‌های مسکن مهر لرستان همزمان با دهه مبارک فجر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، استاندار و مسئولان استان، ۱۴بهمن در خرم آباد افتتاح می‌شود.

گلستان

بهره‌برداری از ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی از ۲ پروژه در برنامه راه و شهرسازی استان گلستان در ایام مبارک دهه‌فجر قرار گرفته است.

مازندران

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه هیچ محور اصلی و فرعی روستایی مسدود در این استان نداریم، از برف‌روبی زمستانی با اولویت راه‌های بزرگراهی در این استان خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: قرارداد احداث آزاد راه تبریز- مرند – بازرگان بعنوان اولین پروژه سرمایه گذاری خارجی با ۶۵ درصد آورده خارجی و ۳۵ درصد دولتی است.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور بهره‌برداری از ۱۳ پروژه بندری و دریایی سال ۹۴ با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تا پایان دهه فجر خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در یک برنامه میان مدت, ساخت و توسعه حداقل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی را در دستور کار داریم.

قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قزوین گفت: با وجود اینکه مجموعه راه و شهرسازی بخش زیادی از تعهدات خود را در راستای تامین منابع جهت پیشرفت پروژه‌های استان به ویژه در ناحیه شهری مهرگان و مجموعه امامزاده حسین (ع) انجام داده، سرعت اجرای پروژه‌ها قابل قبول نیست.

همدان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به ظرفیت‌ های حمل و نقلی استان، گفت: تمام زیرساخت‌های حمل و نقلی و پایانه‌های باری و مسافربری در استان ساماندهی شدند.

 

نظر شما