شناسهٔ خبر: 177782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماه گذشته انجام شد؛

خط کشی ۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اصلاندوز

خط کشی اراک رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصلاندوز گفت:۲۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، نادر جنگی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اصلاندوز در بازدید از محورهای مواصلاتی با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۷۶۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه این شهرستان اصلاح و بازسازی شده، گفت: اجرای رمپ های ورودی و خروجی روستای مقصودلو به طول ۱.۷ کیلومتر نیز توسط راهداران انجام شده است.

وی در این مدت اصلاح افتادگی ۱۳۰ کیلومتر از شانه راه شهرستان اصلاندوز را یادآور شد و اظهار کرد: در ۶ ماهه گذشته راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها ۲۸۰متر مکعب دپو مصالح انجام داده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصلاندوز با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته راهداران با استفاده از ۴۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند، تصریح کرد: جهت ایمن سازی و اصلاح نقاط  پرحادثه بیش از ۴ کیلومتر رمپ های ورودی و خروجی احداث شده است.

جنگی در مدت یاد شده از تسطیح و رگلاژ حریم راه اصلی و جاده شنی و خاکی در شهرستان اصلاندوز خبرداد و خاطرنشان شد: در این مدت ۲.۵ کیلومتر راه روستایی احداث و همچنین ۷ کیلومتر از راه‌های روستایی زیرسازی و بهسازی شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با فعالیت گشت راهداری در محورها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۱۰۳ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ شده، ۱۵ عدد تابلو و بنر غیر مجاز برچیده شده، از ۷ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عوامل نیروی انتظامی شهرستان پیشگیری شده، ۲ مورد تخریب با حکم  قضایی انجام گرفته و ۵ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصلاندوز در ۶ ماهه گذشته به جابه‌جایی ۸۰ هزار تن کالا از این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در مدت یاد شده یک هزار و۲۸۲ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

وی بازگشایی ۴۲ دستگاه آبچکان پلها و پاکسازی قرنیز پلها، رنگ آمیزی ۳۲۰ متر سرعت‌کاه‌ها، رنگ آمیزی ۳ دستگاه سایبان ، رنگ آمیزی ۶۷۷ متر نرده پل ها، نصب ۴۲۵ عدد تابلوهای ایمنی، بازدید از مجتمع خدماتی راههای مواصلاتی یک مجتمع ( ۸ بار)، تعمیر و ترفیع ۴۵ شاخه گاردریل، شستشوی ۱۳۳۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری  ۶۵ عدد چراغهای چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه راهداری شهرستان اصلاندوز مسئولیت نگهداری ۴۰۳ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۷۵ کیلومتر راه اصلی ، ۲۱۸ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۶۰ کیلومتر راه شوسه،۲۰ کیلومتر راه خاکی و ۳۰ کیلومتر راه مرزی است.