شناسهٔ خبر: 17781 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پرهیزکار در کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان مطرح کرد:

انتقاد از تصمیمات نادرست پس از بلایای طبیعی/ ایجاد مونوریل قم در بستر رودخانه تصمیم نادرست

اود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور با انتقاد از اتخاذ تصمیمات نادرست پس از وقوع بلایای طبیعی و تجارت گذشته گفت: با وجود وقوع سیل به جای اقدامات پیشگیرانه و حفظ بستر رودخانه اما با یک تصمیم نادرست مونوریل را در بستر رودخانه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود پرهیزکار در نشست کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان گفت: پیشگیری، پیش‌بینی و واکنش سریع سه گام برای مدیریت بحران هستند که بر اساس تجارب گذشته باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی به وقوع سیل در سال ۸۸ در قم اشاره کرد و گفت: سیل مهیبی در قم رخ داد. تا قبل از وقوع این حادثه مونوریل در بستر رودخانه نبود اما با وجود وقوع این سیل مونوریل قم در بستر رودخانه قرار گرفت. با وجود وقوع سیل به جای اقدامات پیشگیرانه و حفظ بستر رودخانه اما با یک تصمیم نادرست مونوریل را در بستر رودخانه قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه در بخش واکنش سریع نیز اقدامات زیادی باید انجام شود افزود: یکی از موضوعات مهم در زلزله آموزش و فرهنگ سازی در برابر بلایای طبیعی است اما متاسفانه مردم ما آموزش کافی رادر این بخش ندارند.

پرهیزکار به سیل کن اشاره و تاکید کرد: با وجود اینکه قبل از وقوع سیل مردم طوفان را مشاهده کردند اما از اطراف رودخانه دوری نکردند و همچنان در محل حضور داشتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: هرگونه پدیده جوی اعم از برف، باران و سیل برعهده این سازمان است اما بخشی از آن به سایر دستگاهها نیز مربوط می شود، به عنوان مثال در پدیده سیل سایر دستگاهها از جمله سازمان مدیریت بحران نیز دخیل هستند که نباید این موضوع فراموش شود.

نظر شما