شناسهٔ خبر: 17786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی قزوین مطرح کرد:

تبدیل بیمارستان‌های قدیمی قزوین به فضاهای شهری/۳۵۰۰ واحد مسکن مهر آماده افتتاح است

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: مسئولان راه و شهرسازی استان قزوین به دنبال مکان مناسبی برای ساخت بیمارستان‌های جدید و تبدیل بیمارستان‌های قدیمی به فضاهای شهری هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین درباره سفر مهندس محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان قزوین و دستاوردهای این سفر گفت: در این سفر بازدید از پروژه‌های مختلف اداره کل راه و شهرسازی استان از جمله طرح بازسازی مجموعه تاریخی مذهبی امامزاده حسین (ع) و حضور در نشست مشترک با دکتر همتی استاندار قزوین، از برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی بود.

حامد مانی‌فر افزود: مشخصا ۲ موضوع از سوی مهندس پژمان در قزوین پیگیری شد که یکی بحث تکمیل عملیات آماده‌سازی شهرک مهرگان توسط شهرداری بود که تاکید شد، شهرداری نسبت به عملیات آماده‌سازی آن همکاری کند. برابر مصوبه هیات مدیره، ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل این آماده‌سازی به این کار اختصاص یافته بود. شهرداری باید از این ظرفیت بیشتر استفاده و کار را تمام کند. شهرداری در نظر داشت که کار آماده‌سازی را به قرارگاه خاتم‌الانبیا بدهد و برای انجام این کار می‌خواست ۳۰ درصد نقدی و ۷۰ درصد زمین از محل اراضی وزارت راه بدهد که با این کار موافقت شد.

وی افزود: معاون وزیر در منطقه مهرگان برای تکمیل خدمات روبنایی مثل مدارس و استخرمهرگان که در حال ساخت است، قول مساعد دادند که بتوانیم باقیمانده آن را به‌اتمام برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین درباره ساخت بیمارستان در منطقه مهرگان توضیح داد: اکنون بیمارستان‌های استان قزوین به لحاظ کیفیت ساختمان و تعداد تخت وضعیت مناسبی ندارند و دارای ساختمان‌های قدیمی هستند که گاه قدمت آنها به ۵۰ سال هم می‌رسد.

وی افزود: ضرورت نوسازی این بیمارستان‌ها در استان احساس می‌شد که در سفر وزیر بهداشت و درمان به قزوین هم به این موضوع تاکید شده بود. اکنون استان به دنبال مکان مناسبی برای ساخت بیمارستان و تبدیل بیمارستان‌های فعلی به فضاهای شهری است.

وی افزود:  با توجه به اینکه در منطقه مهرگان زمین مناسب برای ساخت بیمارستان داریم، معاون وزیر پیشنهاد کردند که برای ساخت بیمارستان‌های جدید این منطقه را نیز در نظر بگیرند. یعنی می‌توان یکی از بیمارستان‌ها را به این منطقه انتقال داد. با توجه به زمین مناسب و جمعیت این منطقه برای تاسیس بیمارستان، ما آمادگی واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان به سرمایه‌گذاران در این منطقه را داریم.

مانی فر با اشاره به پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) ادامه داد: برای اجرای این کار، تفاهنامه‌ای مشارکتی بین مسئولان استان قزوین و مهندس پژمان به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی امضا شد. اجرای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده که شامل تملکات آن بود که از این مقدار ۳۰ میلیارد تومان آن را  به طور مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران و بهسازی قبول کردند، یعنی هرکدام ۱۵ میلیارد تومان. ۳۰ میلیارد باقیمانده را هم به طورمشترک شهرداری قزوین، اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی قزوین متقبل شدند. اجرای این پروژه به دلیل تملکاتی که از سوی شهرداری انجام می‌شد با کندی مواجه بود که بر تسریع اجرای این پروژه تاکید واجازه دادند به میزان ۵ میلیارد تومان سند زمین را به نام شهرداری قزوین منتقل کنیم تا شهرداری این زمین‌ها را بفروشد و پول آن را به عنوان تنخواه برای تملک اراضی امامزاده حسین(ع) استفاده کند. این تنخواه تا پایان این پروژه مستهلک می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین  درباره روند کار مسکن مهر در این استان توضیح داد: نزدیک به ۱۴ هزار واحد مسکن مهر برای بهره‌برداری در استان داریم که ۳هزار و ۵۰۰ واحد آن آماده افتتاح است. همچنین ۱۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه آن یعنی ۳هزار واحد را تا پایان سال ۹۵ بهره‌برداری خواهیم کرد. برنامه‌ریزی ما این است که هفته آینده این ۳هزار و ۵۰۰ واحد را به صورت رسمی و باحضور مسئولان افتتاح کنیم.

نظر شما