شناسهٔ خبر: 177900 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن انواع کالا در بندر امام(ره) در سال جاری

بندر امام خمینی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) را در ۶ ماه نخست سال جاری تشریح کرد و گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مدت مذکور با ۱۰.۵ درصد رشد به ۲۴ میلیون تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ابوطالب گرایلو میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در ۶ ماه نخست سال جاری را ۱۳ میلیون تن و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی را ۱۱ میلیون تن عنوان کرد و افزود: حجم کالاهای ترانزیتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) به بیش از دو میلیون و ۴۰۵ هزار تن رسید که از رشد ۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

گرایلو تاکید کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مدت مذکور با ۱۰.۵ درصد رشد به ۲۴ میلیون تن رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به عملکرد تخلیه کالاهای وارداتی در این بندر بزرگ تجاری افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع کالای وارداتی تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به بارگیری انواع کالای صادراتی از مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره) گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان بارگیری کالا از مبدأ این بندر، ۱۱ میلیون و ۲۶۴ هزار تن بوده است.

گرایلو همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را ۴۱ هزار TEU با ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اعلام کرد و افزود: ۷۴.۵ درصد از این میزان مربوط به کالاهای صادراتی است.

وی همچنین با تأکید بر نقش کلیدی این بندر در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷ میلیون تن انواع کالای اساسی در این بندر تخلیه شده که نسبت به سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در این دوره نیز بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده، از مجتمع بندری امام خمینی (ره) بارگیری و به مراکز مصرفی کشور ارسال شد که رشد ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.