شناسهٔ خبر: 177929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نام‌گذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن اردبیل به نام شهدای والامقام

نامگذاری پروژه های نهضت ملی مسکن اردبیل به نام شهدای والامقام مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از نامگذاری کلیه پروژه نهضت ملی مسکن استان اردبیل به نام شهدای والامقام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اولویت ها و برنامه های فرهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل زنده نگه داشتن نام و یاد و شهدای والامقام است و در این راستا نامگذاری کلیه پروژه های طرح ملی مسکن با بیش از ۲۶ هزار و ۱۳۳ واحد مسکن حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اردبیل به نام شهدای والامقام مبنای کار قرار گرفته و در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان تائید شد.

وی گفت: اقتدار و عظمت کنونی کشورمان مدیون خون شهدای والامقام است و همگان رسالتی خطیر در ادامه مسیر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: راه و شهرسازی استان با این اقدام فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا گام برداشته است و این برنامه های فرهنگی با محوریت شهدا در قالب پروژه های مختلف در سطح استان در حال اجرا است.

حیدری ادامه داد: باتوجه به اینکه عملیات اجرایی ساخت بیشتر واحدهای مسکونی در شهرک های نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل بوده، این دو شهرک به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید سیدجعفرخراسانی نامگذاری شده و ساخت واحدهای مسکونی در این شهرک ها در حال اجرا است و بقیه پروژه ها نیز به نام شهدای والامقام مزین شده است.

وی بیان کرد: کوچه و خیایان های شهرک های نهضت ملی مسکن در شهر اردبیل هم پس از تکمیل به نام شهدای والامقام مزین می شود و این طرح در شهرستان های استان هم اجرا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل شهرک شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را بزرگترین شهرک نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: مساحت این شهرک ۶۴۵  هکتار بوده و در حال حاضر بالغ بر ۱۵هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در قالب پروژه ها و قطعات مختلف در حال اجرا است.