شناسهٔ خبر: 17794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛

بهره‌برداری از۷۷۰۰ واحد مسکن مهر در لرستان/ تشکر استاندار لرستان از مدیرکل راه و شهرسازی

مصاحبه هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر همزمان با دهه فجر در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، هفت هزار و ۷۰۴ واحد مسکن مهر ظهر امروز چهارشنبه با حضور مقائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر، استاندار لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و تعدادي از مسولين استان در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.

در اين مراسم  احمد اصغري مهرآبادی مقائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسكن مهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: اگر جانمایی صحیحی برای مسکن مهر در استان انجام می‌شد امروز شاهد وضعیت بهتر این پروژه‌ها در استان بودیم و دیگر نیاز نبود اضافه‌کاری شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تاکید دارند که در سال ۹۵ پروژه‌های مسکن مهر در کشور به اتمام برسد، افزود: مردم منتظرند و حق دارند و ما نیز موظفیم همه تلاش خود را برای تکمیل و تحویل این پروژه‌ها به مردم به کار بگیریم که قطعاً با همکاری همه دستگاه‌های متولی به این هدف خواهیم رسید.

مهرآبادی با بیان اینکه در کشور عملیات احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر آغاز شده که تاکنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد به پایان رسیده است، گفت: ۳۵۰ هزار واحد دیگر باقی مانده که ۲۰۵ هزار در مرحله نازک‌کاری و ۹۵  هزار واحد در مرحله سفت‌کاری است.

در ادامه مراسم هوشنگ بازوند استاندار لرستان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: امروز ۹ هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد که از این مجموع ۱۳۰۰ واحد مربوط به بنیاد مسکن و ۷۷۰۰ واحد مربوط به راه و شهرسازی استان است.

وی ادامه داد: این پروژه جزو ۹۴۴ پروژه‌ای است که بنا بود در ایام‌الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری برسد.

بازوند با بیان اینکه وضعیت مسکن مهر تا شهریور ۹۲ مطلوب نبود، افزود: با ورود اينجانب به استان تصمیم بر آن شد تا بحث مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم چرا که این مهم مطالبه جدی مردم از دولت است و دولت باید پرونده آن را ببندد.

استاندار لرستان از مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرانی که در ساخت مسکن مهر درگیر بودند تشکر کرد و گفت: از مجموع ۴۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهری که متولی آن راه و شهرسازی استان بوده تا شهریور ۹۲ ، دولت ۳۸۵۰ واحد و خودمالکین ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد را احداث کردند.

در ادامه اين مراسم شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به مشخصات فنی پروژه‌های مسکن مهر در لرستان افزود: وزارت راه و شهرسازی در لرستان بر اساس قانون شورای مسکن برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۴۵ هزار و ۶۸۴ واحد در نظر گرفته بود که ۱۹ هزار و ۱۰۱ مورد دولتی (تعاونی و سه جانبه) و ۲۶ هزار و ۸۴۴ واحد خودمالک بودند که فقط دولت تسهیلات را به مالکین پرداخت می‌کرد تا این واحدها به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: با گذشت ۷ سال از عملیات اجرایی مسکن مهر لرستان، در مجموع ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد تاکنون در کل استان احداث شده و بلافاصله قصد داریم فروش اقساطی و صدور دفترچه قسط را سریعاً انجام دهیم.

ملكي اضافه کرد: از مجموع ۳۳ هزار و ۱۸۳ واحد احداثی دفترچه اقساط برای ۳۱ هزار و ۶۰۰ واحد صادر شده تا مردم اقساط خود را بازپرداخت کنند.

وی گفت: امروز ۷ هزار و ۷۰۴ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در استان به جز دوره چگنی و رومشکان افتتاح می‌شود.

ملکی همچنین میزان اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این هفت هزار واحد مسکن مهر در لرستان را ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

نظر شما